A Red Bull és a Ferrari vezetői szerint, a McLaren és a Mercedes első szárnyai túlzottan meghajlottak, és ezért nem feleltek meg a szabályoknak. A FIA kedden közölte: „Jelenleg minden első szárny megfelel a 2024-es előírásoknak.”
A panaszok a McLaren és a Mercedes autók versenyképességének az elmúlt hónapokban tapasztalt növekedésével összefüggésben merültek fel. A Red Bull uralta a szezon kezdetét, de egyre nagyobb nyomás nehezedik az osztrák csapatra a McLaren részéről mind a pilóták, mind a konstruktőri bajnokságban.
A címvédő holland Max Verstappen a júniusi Spanyol Nagydíj óta nem nyert futamot, nyolc futammal a vége előtt 62 ponttal vezet a bajnokságban a McLarenhez pilótája Lando Norris előtt. Ez azt jelenti, hogy Norrisnak futamonként átlagosan 7,75 ponttal kell csökkentenie Verstappen előnyét – ez valamivel több, mint az első és a második hely közötti különbség. A konstruktőri bajnokságban a Red Bull előnye már csak nyolc pont a McLaren előtt,
A Red Bull visszaesésében közrejátszhatott, hogy főtervezője, a 65 éves Adrian Newey távozott a csapattól. Erre utal Verstappen nyilatkozta is, miután csak hatodik lett vasárnap Monzában: „Mindig is mondtam, hogy szerettem volna, ha Adrian marad. De most nem csak erről van szó. Tavalyi remek autónk a legdominánsabb volt, amelyet alapvetően szörnyeteggé változtattuk. Ezen kell változtatni, vissza kell fordítani!”
A szakemberek szerint Adrian Newey nélkül erre kevés az esély.