Forgács Kristóf a berlini UDK művészeti egyetem Vizuális kommunikáció tanszékén diplomázott, doktori fokozatát a Magyar Képzőművészeti Egyetemen szerezte. Kutatási területei a média-, videó-, valamint performance-művészet, webvideó, fiktív karakterek, humor a művészetben. 1996 óta alkotó művészként egyéni és csoportos kiállításokon vesz részt itthon és külföldön, videóalkotásait a világhálón publikálja.
A Vákuum Tv csoport tagjaként már a kilencvenes évektől fellép intermédiális performanszokban, amelyeket Párizsban és Amszterdamban is bemutatnak, majd egy évig a német Sat.1 kereskedelmi televízió On Air Promotion részleg junior producere. 2000-től szabadúszó rendezőként tehetségkutatók, magazinműsorok, realityk, scripted realityk, image filmek és reklámok létrehozásán dolgozik többek között a hazai RTL Klub, a TV2, az MTV1, a Comedy Central, Magyar Nemzeti Galéria és a Műcsarnok megbízásából.
2007-től négy évig az Origo Zrt. Videa-részlegének kreatív producere. 2011-től független webvideó-tartalom fejlesztő, kreatív producer, rendező. Ezekben a munkakörökben önálló fejlesztésű websorozataival együttműködik hazai és nemzetközi reklámügynökségekkel web- és részben tévéreklámok, külső és belső kommunikációs anyagok létrehozásában többek között olyan kiemelt ügyfelekkel, mint a Telekom, Coca-Cola, Glamour magazin vagy a Veszprém–Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa.
„Nagyon komoly kihívás számomra átvenni egy új technológiákkal kísérletező és dolgozó szak vezetését egy olyan pillanatban, amikor ezeknek a technológiáknak a forradalmát éljük, lásd az élet minden területét átható és látó mesterséges intelligencia rohamos térnyerésének időszakában. Folytatva a szak hagyományát, olyan médiaművészeket és médiadesignereket szeretnénk képezni, akik az újmédiumok vagy új képalkotói médiumok eszköztárát a leghatékonyabban kísérletező módon képesek elsajátítani és alkalmazni a médiatervezés legkülönbözőbb területein” –nyilatkozta Forgács Kristóf a szak vezetésének terveiről.