Hiába ért véget csak egy hete a naptári nyár és tombol a kánikula, már most megjelentek az áruházak polcain az ünnepi termékek: a Metrolpol beszámolója szerint a KIK dugig van karácsonyi dekorációval, karácsonyi manók, tündérkék, XMAS-felirat, mézeskalács figurák és karácsonyfák, hópelyhes gyertyatartók, különböző rénszarvasok kaphatók már most is.
Az ALDI-ban pedig megjelentek az első ünnepi csokoládék hókiflis, karácsonyi kekszes és almás-fahéjas ízesítéssel, a csomagoláson mesebeli, hólepte tájjal, hogy vásárlásra késztessék az betérőket. Mindezt több, mint 30 fokos melegben. Az Aldi egyébként már tavaly is szeptemberben begyújtotta a karácsonyi rakétákat.
Úgy tűnik az üzletek minden évben egyre korábban kezdik el kínálni a karácsonyi árukat. A korai karácsonyi szezon ugyanakkor megosztja az embereket: sokak szerint ezzel az elnyújtott szezonnal elvész az ünnepre való készülődés varázsa. Mások ugyanakkor alig várják, hogy az elképesztően forró nyár után végre beköszönthessen a karácsonyi szezon.
A Mandiner eközben arra emlékeztet, hogy a Forbes egy tavalyi cikke szerint míg a fogyasztók talán nem értik, miért sietnek a díszítéssel, a kisvállalkozások pontosan tudják, mennyi időre és erőfeszítésre van szükség ahhoz, hogy az ünnepek a (pénzügyi) évük legcsodálatosabb időszakává váljanak.
Az ünnepek megtervezése egyre nehezebb, mivel a verseny egyre élesebbé válik, az ellátási lánc zavarai és a készletezési problémák pedig továbbra is hatással vannak a kiskereskedőkre és a fogyasztókra egyaránt. Ez azt jelenti, hogy a korai kezdés – egy újabb hosszúra nyúlt szezonhoz – elengedhetetlen a sikerhez.