A népszerű műanyag edényekre specializálódott legendás cég az utóbbi években többször is próbálkozott termékeinek frissítésével és a fiatalabb vásárlói rétegek megszólításával, de nem jártak átütő sikerrel. A cég most komoly veszteséget termel, ezért hamarosan csődöt jelenthetnek – írja a mindmegette.hu.
A mintegy nyolc évtizedes múltra visszatekintő Tupperware cég műanyag ételtartó edényei szinte minden háztartásban megtalálhatók voltak valamilyen formában. Most viszont annyira visszaesett az eladások száma, hogy kénytelenek voltak csődöt jelenti. A BBC szerint a brand annyira közismert volt a piacon, hogy az mára az ételtartó dobozok szinonimájává vált.
Laurie Ann Goldman, a Tupperware vezérigazgatója azt mondta, hogy bár a világjárvány idején kiugrottak az eladások, mostanra mégis negatív spirálba kerültek, a kereslet pedig egyre csak csökken. Hozzátette, hogy a vállalat haszonkulcsát teljesen felemésztették az olyan költségek, mint a nyersanyagárak emelkedése, a magasabb bérek és szállítási költségek.
„Az elmúlt évek során a vállalat pénzügyi helyzetét súlyosan befolyásolta a kihívásokkal teli makrogazdasági környezet” – mondta a vezérigazgató. Az amerikai cég bírósági engedélyt fog kérni a jövőben az üzletág értékesítésének megkezdésére, hogy a jövőben is biztosítani tudják működésüket valamilyen formában.