Magyar divat- és kreatívipari márkák mutatkoztak be a Milan Fashion Weeken

MH/MTI
2024. szeptember 20. péntek. 19:09

Kibővített koncepcióval jelentek meg a magyar márkák szeptember 19-én a Milan Fashion Weeken, a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) szakmai támogatásával. A Budapest Select prezentáción a vendégek megismerhették a magyar divat- és design, illetve szépségipari termékeket és a következő generáció tehetségeit – olvasható az MMDÜ tájékoztatójában.

Az eseménynek a Casa degli Artisti művészeti központ adott otthont, ahol öt magyar divatmárka – Borbala, Cukovy, Kata Szegedi, Nanushka és Zsigmond – mutatta be legújabb, 2025-ös tavaszi-nyári kollekcióját. A Milánóban már korábban megjelent nagy hazai márkák mellett a feltörekvő tehetségek – Judit Bárány, Chokassy és Solaer – is tartottak prezentációt.

A Budapest Select Prezentáció részeként kiemelkedő formatervezők és művészek, köztük a &Famke, Anna Cserba, Balázs Veres, David Nemeth, az Error n’ more, a Hora, Julia Nema, a Komonka, Meander, Mónika Üveges, Nora Szirmai, Petra Szondi, a sarakele studio, a Studio Arkitekter és az UTO munkái jelentek meg. A szépségipar területéről az Omorovicza luxuskozmetikai márka mutatkozott be.

A tájékoztató idézi Jakab Zsófiát, a kreatívipar fejlesztésért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztost, az MDDÜ vezérigazgatóját, aki szerint a Budapest Select Prezentáció szintlépés az eddigi milánói megjelenések sorában, amely alkalmat adott a divat és kreatívipari termékek szélesebb körű megismeréséhez. Mint mondta, az MMDÜ stratégiájával összhangban egy kibővített koncepcióval érkeztek az eseményre, így nem csupán a divatmárkák jelentek meg, hanem a hazai kreatívipar olyan fókuszterületei is, mint a design és a szépségipar. „A jövőben is célunk, hogy az ágazatokon átívelő kollaborációkat ösztönözzük és az ehhez hasonló nemzetközi megjelenések útján növeljük a hazai márkák nemzetközi láthatóságát, ezzel elősegítve a külpiacra lépésüket, az exportképességük növelését” – hangsúlyozta Jakab Zsófia.

Az MDDÜ tájékoztatója szerint Carlo Capasa, a CNMI elnöke személyesen tekintette meg magyar márkák szelekcióját. A vendégek között ismert influenszerek osztották meg követőikkel a magyar prezentációt.

Az eseményen nemzetközi és olasz magazinok, a Vogue Italia, az Elle Italia, az iO Donna és az NSS szerkesztői is részt vettek. A hazai márkák a buyerek figyelmét is felkeltették: a Neiman Marcus és Bergdorf Goodman munkatársai mellett, a Hay Hay Fashion Concept Store, a Studiozeta és a Spazio Showroomok képviselői tekintették meg a kiállított darabokat – áll a közleményben.

Elolvasom a cikket