A Magyar Nemzeti Bank (MNB) idén újra elindította pénzügyi szemléletformáló kampányát Sok kicsi sokra megy címmel, amely arra ösztönzi a lakossági ügyfeleket, hogy mindennapi pénzügyi szokásaik átgondolásával és megtakarítások képzésével nagyobb pénzügyi biztonságot érjenek el.
A kampány célja, hogy a mindennapokban is hasznos gyakorlati tanácsokkal segítsen a fogyasztóknak megérteni például a hozam, kockázat és pénzünk hozzáférhetősége „mágikus háromszögének” kapcsolatát, és megmutassa, hogyan lehet ezek egyensúlyával a legtöbbet kihozni megtakarításaikból.
Mindennapi kiadásaink között megbújhatnak „pénznyelő” tételek, amelyek hosszú távon jelentős összegeket emészthetnek fel. A Sok kicsi sokra megy megtakarítási kampány célja, hogy rávilágítson ezen költségekre, és tanácsokat adjon arra, hogyan lehet csökkenteni azokat. Célszerű megkísérelni egy évre előre tervezni pénzügyeink kapcsán, figyelve a fix nagyobb kiadásokra (pl. iskolakezdés, ünnepek) és felkészülve az esetleges váratlan helyzetekre (pl. ha elromlik a hűtőnk). A látogatók a Magyar Nemzeti Bank (MNB) honlapjának pénzügyi fogyasztóvédelmi oldaláról elérhető pénzügyi kvízjátékkal is tesztelhetik a takarékossággal kapcsolatos ismereteiket.
Az MNB-kampány kiemelt üzenete a tervezés fontossága: a tudatos pénzügyi szokások kialakítása és a kisebb összegű, rendszeres megtakarítások is jelentős hozamot eredményezhetnek hosszú távon.
A jegybank Pénzügyi Navigátor honlapján olvasható tippek segíthetnek a legelőnyösebb pénzügyi döntések megtalálásában. Jó példa erre, hogy már akkor is anyagi tartalékot gyűjthet a családunk, ha olcsóbb internet- vagy mobilcsomagra váltunk egy kihasználatlan drágábbról, vagy ha évente ellenőrizzük, nincs-e pénztárcakímélőbb, ám ugyanolyan szolgáltatást kínáló bankszámla-, casco-, lakás- vagy kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási ajánlat a piacon a meglévő helyett.