2024. október 11. péntek. 19:18
A bizottság továbbá arra kéri a Temut, hogy szolgáltasson további adatokat és információkat az illegális termékek elterjedésének kockázatát visszaszorító, valamint a fogyasztóvédelemmel, a közegészségüggyel kapcsolatos kockázatokat csökkentő intézkedésekről. Tájékoztatást kérnek az óriásvállalattól a platform ajánlási rendszereiről és a felhasználók személyes adatainak védelmét érintő kockázatokról is.
Az információkérésre az EU digitális szolgáltatásokról szóló jogszabálya értelmében került sor, amelynek az a célja, hogy védje a felhasználók biztonságát, alapvető jogait, valamint méltányos és nyitott online platformkörnyezetet hozzon létre. A Temunak október 21-ig kell a bizottság rendelkezésére bocsátania a kért információkat. A testület bírságot szabhat ki az információkérésre adott téves, hiányos vagy félrevezető tájékoztatásért. A válaszadás elmulasztása esetén az Európai Bizottság határozattal kérheti a tájékoztatást.
„A Temu válaszainak értékelése alapján határozza majd meg a bizottság a következő lépéseket” – áll a testület közleményében.
A vállalat jelezte: teljes mértékben együttműködik a bizottsággal.
„Az uniós szabályoknak való megfelelés iránti hosszú távú elkötelezettségünkkel összhangban jelentős intézkedéseket tettünk, és tovább finomítjuk a digitális szolgáltatásokról szóló törvény szerinti gyakorlatunkat. A fogyasztók biztonsága elsődleges prioritásunk” – mondta a Temu szóvivője.
A Temu májusban került fel azon digitális cégek uniós listájára, amelyek elég nagyok ahhoz, hogy nagyobb korlátozásokkal kelljen szembenézniük.
Az Európai Unió fogyasztóvédelmi csoportjai májusban közös panaszt nyújtottak be a Temu ellen, azzal vádolva a kínai kereskedelmi óriást, hogy manipulatív gyakorlatokkal él a vásárlásösztönzés céljából.
Több uniós ország – Ausztria, Dánia, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Franciaország, Németország és Lengyelország – szeptemberben sürgette Brüsszelt, hogy hozzon intézkedéseket a Temu szigorúbb fogyasztóvédelmi felügyeletére.