Az Európai Unió azért vetne ki 45 százalékos vámot a kínai elektromos autókra, mert kifogásolja, hogy Peking jelentős állami támogatást nyújt a kínai autóipari átállás elősegítésére.
Ennek köszönhetően Kína vált az elektromos autógyártás vezető hatalmává, ezzel viszont veszélybe sodorja a 13 millió embernek megélhetést nyújtó európai autóipart.
Az Európai Bizottság lépését gyakorlatilag szinte csak az Egyesült Államok támogatja, miközben az uniós tagállamok között sincsen egyetértés.
Brüsszel a kínai elektromosokra kivetett extravámokkal saját haldokló versenyképességét amortizálja le még inkább, a tagállamok konszenzushiánya, a német és kínai autóipar összefonódásai, valamint az a tény, hogy a vámoknak a Kínában gyártó európai vállalatok ugyanúgy megisszák a levét, mint maguk a kínaiak, máris egy széttöredezett egység és a vámpolitika bukását vetíti előre.