A brutalista bizonyos mértékben magyar filmnek is mondható. Nagyrészt Budapesten forgatták, hősei Amerikába szakadt magyar zsidók, főszereplője a magyar származású, Oscar-díjas Adrien Brody (A zongorista), és a rendező szerint azért sikerült ilyen alacsony költségvetéssel megúszni a gyártást – miközben gigantikus méretű a produkció –, mert a magyarokra mindig lehet számítani. Corbet úgy véli, egy magyarországi forgatás sem kimondottan olcsó, de a költségek még mindig messze nem mérhetők ahhoz, amit Amerikában kellett volna kifizetni.
„Olyan országban forgathattunk, ahol a dolgok tényleg annyiba kerülnek, amennyibe normális esetben kerülniük kell” – idézi a rendezőt a DeadLine filmes magazin. Corbet arra utalt, hogy Magyarországon rendkívüli adókedvezményekkel csábítják a külföldi filmes produkciókat, amelyek így költséghatékonyan tudnak működni.
A magyarok számára azért előnyös ez a helyzet, mert a külföldi produkciók a kedvezmények dacára is rengeteg pénzt hagynak az országban, emellett a kiválóan képzett helyi szakembergárdát foglalkoztatják, a helyi infrastruktúrát használva. Az sem lebecsülendő szempont, hogy az itt forgató külföldi produkciók elviszik a magyar filmipar jó hírét a világba, és újabb nagyszabású filmeket csábítanak ide. (Lásd Dűne.)
Ami a hazai szakembereket illeti: A brutalista vágója Jancsó Dávid, az egyik legnagyobb magyar rendező, Jancsó Miklós fia, aki már Corbet korábbi filmjének, az Egy vezér gyermekkorának is a vágója volt. (De Jancsó Dávid jegyzi vágóként az utóbbi évek egyik legmeglepőbb és legfelkavaróbb akciófilmes szenzációját, A majomembert is.)
A brutalista hőse Tóth László, a zsidó származású magyar építész (Adrien Brody), aki a második világháború borzalmai után Amerikában szeretne új életet kezdeni feleségével, Erzsébettel (az Oscar-jelölt Felicity Jones – A mindenség története).
A magyar építész brutalista stílusát nagyra értékeli egy különc milliárdos (Guy Pearce), ezért a mecénása lesz, de ez a kapcsolat végül több szenvedéssel jár, mint amennyi hasznot hoz. A brutalista azt vizsgálja, feldolgozható-e a művészet erejével a huszadik század eszelős történelme, illetve meddig maradhat szuverén az alkotó elme a pénz és a hatalom vonzásában, miközben az utóbbi évek egyik legszebb szerelmi történetét varázsolja vászonra.
A filmet 2025. január 23-tól vetítik a magyar mozik.