Teljesítette az első, 80 kilométeres teszttávolságot a Chery elektromos hajtású repülőautója, a Land and Air Vehicle nevű prototípus – jelentette be a kínai járműgyártó társaság.
A helyből fel- és leszállni képes futurisztikus jármű a Chery tavaszi pekingi autókiállításon bemutatott Aero modelljére épül, és a cég most érkezett ahhoz a fejlesztési stádiumhoz, amikor már a kudarc veszélye nélkül előállhat a projekt prototípusával. Az új generációs járművek és az akkumulátortechnológia fejlesztésében élen járó kínai versenytársai közül már többen is bemutatták a prototípusaikat, köztük az Xpeng, a SAIC, a GAC és a Geely. Valamennyien más-más technológiát alkalmaznak.
A hozzájuk csatlakozó Chery háromosztatú hibrid szárnyvariációval kísérletezik, és a már létező, skálázható intelligens Mars architektúrára építkezik.
A jármű nagyjából olyan, mint az egy hete bemutatott Tesla-féle robotaxi, a Cybercab: nincsenek benne pedálok, se kormány. Három fő egységre tagolódik:
- a repülő szerkezetre,
- az intelligens vezérlőpanelre
- és a szintén intelligens alvázra.
Autóként a Chery városi közlekedésre, esetleg ingázásra ajánlja, repülőként viszont jóval tágabb lehet a felhasználási köre. Akár ezer méterre is felemelkedhet, és akár 120 kilométer per órás sebességgel is száguldhat. Viszont nem családi autó, csak ketten férnek el benne.
Az akkumulátor kb. 40 percig bírja a mostani bejelentés szerint. Ezt a járművet is eredendően önvezető üzemmódra tervezték, de az utasoknak a vészfunkciók kezelését természetesen engedélyezik.