Átfogó vizsgálat indul több nagy postai szolgáltatónál

Az NMHH-hoz az elmúlt időszakban megnövekedett számú bejelentés érkezett. A címzettek elsősorban azt kifogásolták, hogy az online megrendelt termékek kézbesítése elhúzódik, egyes esetekben a webáruházak által feladott csomagok egyáltalán nem érkeznek meg, vagy nem a rendeléskor megadott címre kézbesítik azokat. Olyan esetről is tud a hatóság, amikor a küldemény átvétele volt sikertelen, mert az átvételhez küldött kód nem volt megfelelő.

A panaszosok azt is kifogásolják, hogy a postai szolgáltatók ügyfélszolgálatát nem tudták elérni, írásban benyújtott panaszaikra nem kaptak választ, illetve a telefonos ügyfélszolgálatokon a csomagjaik hollétéről, várható érkezéséről nem kaptak érdemi információt.

Az NMHH feladatai közé tartozik a postai szolgáltatások nyújtásának felügyelete is. A hatóság célja, hogy az ellenőrzés során feltárja a postai szolgáltatóknál a panaszokat eredményező, megfelelő működést gátló tényezőket és azok okait, valamint fellépésével rászorítsa a postai szolgáltatókat az ágazati jogszabályok betartására. A postai szolgáltatások megbízható működése az online kereskedelem terjedésével egyre szélesebb körben kiemelt fontosságú. Az NMHH ezért arra törekszik, hogy felügyeleti tevékenységével megelőzze és megszüntesse az igénybevevői érdeksérelmeket, ezáltal hatékonyan hozzájáruljon a fogyasztók érdekeinek védelméhez.

Elolvasom a cikket