MH/ MTI
2024. október 28. hétfő. 18:21
A közlemény szerint a kínai vállalat Debrecen legszigorúbb szennyvíz-kibocsátási szabványainak kíván megfelelni. Az EVE Power elkötelezett, hogy szürkevizet használ a termeléséhez szükséges víz többségének fedezésére és korszerű szennyvíz-újrahasznosító rendszert alakít ki.
A hatékony vízgazdálkodás érdekében körforgásos rendszert épít ki az üzemen belül a külső vízforrások használatának csökkentése érdekében. Az EVE Power intelligens épületfelügyeleti- és energiamenedzsment-rendszert telepít gyárában, amely digitálisan optimalizálja az energiafelhasználást, ezzel párhuzamosan alacsony energiafelhasználású folyamatokat alakítanak ki, és saját napelemparkot építenek – ismertették.
Tájékoztatásuk szerint az EVE Power az iparág csúcsát jelentő üzemet létesít a debreceni észak-nyugati gazdasági övezetben: a BMW autógyár beszállítójaként hengeres akkumulátorcellákat gyártanak majd az elektromos autók új generációja számára. Akkumulátorcelláik energiasűrűsége 20 százalékkal magasabb lesz a korábbiaknál, így 30 százalékkal tudják növelni az elektromos járművek hatótávolságát, és ugyanennyivel csökkentik a töltési időt. A közlemény szerint az EVE Power augusztusban szándéknyilatkozatot írt alá a Debreceni Egyetemmel és a Wuhan Egyetemmel, amely értelmében közös lítium-ion akkumulátor kutatási programok indításának lehetőségét vizsgálják meg.
A partneri kapcsolat célja többek között, hogy gyakorlati tapasztalatokkal támogassák a diákok K+F projektjeit, emellett egyedülálló gyakornoki lehetőséget nyújtsanak például a vegyész-, fizikus- és mérnökhallgatók számára. A cég több mint ezer – elsődlegesen magyar – munkatárs felvételét tervezi. Már 2023-ban megkezdték az új munkatársak alkalmazását és fokozatosan, a feladatok függvényében töltik fel a létszámot. A tervek szerint 2024-ben 60, 2025-ben 100, 2026-ban több mint 550, 2027-ben pedig közel 300 új dolgozót vesznek fel – írták.
A világ kilencedik legnagyobb elektromosakkumulátor-gyártója 2023 májusában jelentette be, hogy mintegy 400 milliárd forintos beruházással Debrecenben építi fel első európai üzemét. A földmunkát 2023 végén kezdték meg, az akkori tájékoztatás szerint az építkezés befejezése 2025 végére várható. A tervek szerint a gyár 2026-ban egy gyártósorral kezdi meg működését és felfutó rendszerben, folyamatosan bővíti kapacitását.