MH/ MTI
2024. október 31. csütörtök. 6:31
A tárcavezető arról írt a Facebookon, hogy az Ursula von der Leyen vezette Európai Bizottság újabb mélyütést vitt be a kontinens versenyképességének azzal, hogy extra vámokat rendelt el az elektromos autóipar kínai szereplőivel szemben, figyelmen kívül hagyva a tagállamok és az ágazat legnagyobb európai vállalatainak véleményét.
„Jogos a kérdés: kinek az érdekét szolgálja mindez? Az európai uniós országokét biztosan nem, mert a 27-ből mindössze 10-en szavazták meg. Az európai autógyártókét sem: az autóipar legnagyobb szereplői kézzel-lábbal tiltakoznak az intézkedéssel szemben, hiszen az európai elektromobilitási stratégia sikere nehezen képzelhető el a kínai beszállítókkal való együttműködés nélkül” – szögezte le.
„Ha tehát sem az európai országok, sem az autógyártók érdekét nem szolgálja az intézkedés, akkor miért lépik meg? Hogy ártsanak, ahogyan ártottak öt éven keresztül” – tette hozzá.
Szijjártó Péter arra is kitért, hogy az elmúlt öt év vesszőfutása nyomán az EU kevésbé biztonságossá és kevésbé versenyképessé vált, politikailag súlytalanabb lett, mint 2019-ben volt.
„A Bizottság elnökének egyértelmű felelőssége, hogy Európát belevitte egy vesztes háborúba, hogy az EU világgazdasági és világpolitikai jelentősége lecsökkent” – vélekedett.
Az Európai Bizottság előző nap rendelte el a kiegészítő vámokat a Kínából érkezett elektromos autókra vonatkozóan. Az intézkedés, amelyet október 4-én szavaztak meg a tagállamok kormányait tömörítő tanácsban, csütörtökön lépett hatályba.