MNB Zöldpénzügyi díjat nyert az Allianz

Az Allianz Hungária nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a fenntarthatósági szempontokat ne csak saját működése során vegye figyelembe, hanem integrálja azokat biztosítási és befektetési portfóliójába, legyen szó a termékfejlesztésről (például elektromos járművek biztosítása), a zöldátmenetet támogató megoldásokról (például napelem- és szélerőműparkok biztosítása) vagy éppen zöldbefektetési alapok kínálatáról – közölte lapunkkal a Magyar Nemzeti Bank. A biztosító néhány hete indított el két sötétzöld eszközalapot, amelyek mögött olyan vállalatokba történő, fenntartható befektetések állnak, amelyek környezeti vagy társadalmi célokat valósítanak meg, portfóliójukon keresztül ezáltal aktívan előmozdítva fenntarthatósági célok elérését. A világoszöld alapok szintén promotálják a környezeti vagy társadalmi szempontok érvényesülését, de nem feltétlenül kizárólagos céljuk a fenntarthatóság; alapvetően inkább a kibocsátó vállalatok felelős működését ösztönzik. Az utóbbi kategóriába tartozó eszközalapokban jelenleg megközelítőleg 29 milliárd forintot kezel az Allianz Hungária, amely a biztosító összes alapjában található, nettó eszközérték 12,5 százalékát teszi ki.

„Az Allianz 134 évvel ezelőtt azzal a hivatással jött létre, hogy a kockázatok megfelelő kezelésével segítsen kiszámíthatóbbá és biztonságosabbá tenni ügyfelei, munkatársai és a társadalom egészének jövőjét, azaz a kezdetektől a fenntarthatóság jegyében működik” – hangsúlyozta az ünnepélyes díjátadón Bacsó Gergely, az Allianz Hungária vezérigazgatója. Az elmúlt időszakban egyre többen tapasztalhatták a saját bőrükön is, hogy a klímaváltozás milyen jelentős hatással van mind az egyénekre, mind a vállalkozásokra: veszélyezteti az emberek egészségét, otthonát és jövedelmét, míg a cégek esetében komoly kockázatot hordoz a fizikai eszközökre és az üzleti folytonosságra nézve. Magyarországon például rövid távon azzal, hogy a biztosítók viharokkal összefüggő kárrendezése a 2023-as és 2024-es nyári viharszezonban egyaránt meghaladta a tízmilliárd forintot, azaz az elmúlt két évben csaknem annyit fordítottak a viharkárok kifizetésére, mint a 2016-tól 2020-ig terjedő, ötéves időszakban összesen. 2022-ben pedig több mint negyvenmilliárd forintot fizettek aszálykárokra a gazdáknak.

„Mindezek az események jelentős kihívások elé állítják a biztosítókat: proaktív lépéseket kell tennünk a kockázatok hatékony kezelése érdekében, és fokozott figyelmet kell fordítanunk a kockázatok mérséklésére és a megelőzésre” – vélekedett Bacsó Gergely. Hozzátette: „Olyan megoldásokra van szükség, amelyek a fenntarthatóság széles spektrumát és aspektusait integrálják annak érdekében, hogy megvédhessük ügyfeleink és közösségünk értékeit és jövőjét.”

Nem véletlen, hogy az Allianz-csoport éghajlatváltozási stratégiájának egyik alapköve a klímaváltozással járó kockázatokra való, tudatos felkészülés. Emellett a vállalatcsoport kiemelt figyelmet fordít ügyfelei aktív támogatására a klímaváltozásból fakadó károk és kockázatok csökkentésében, valamint célzott lépéseket tesz az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaság megteremtése érdekében. A cégcsoport tavaly szeptemberben tette közzé rendkívül ambiciózus átmeneti tervét, amely meghatározza azokat a köztes célokat, amelyeket 2030-ig meg kíván valósítani annak érdekében, hogy 2050-re elérhesse a nettó zéró üvegházhatásúgáz-kibocsátást saját befektetési portfóliójában, valamint a vagyon- és felelősségbiztosítási üzletágakban.

Noha a fenntarthatóságot a közvélemény nagy része hajlamos környezetvédelemként azonosítani, ez egy sokkal összetettebb, számos aspektust magában foglaló terület, amelyet a biztosítóknak integrálniuk kell a döntéshozatali mechanizmusaikba, termékfejlesztési folyamataikba és az egész szervezeti működésükbe. A díjátadón Bacsó Gergely arról is beszélt, hogy az Allianz Hungáriánál már majdnem minden tizedik munkavállaló aktívan részt vesz a fenntarthatósággal és a zöldpénzügyekkel kapcsolatos feladatok ellátásában, akár pénzügyi, jogi, kockázatkezelési és -vállalási, termékfejlesztési, kárrendezési, operációtámogatási, marketing- vagy éppen HR-területen dolgozik. A vezérigazgató kitért a vállalat munkahelyi kultúrájában hangsúlyt kapó, fenntarthatósággal összefüggő programokra és kezdeményezésekre is, amelyeket a jövőben az ügyfelek számára is ki szeretnének nyitni.

Az Allianz különös figyelmet fordít a társadalmi szempontokra, aktívan együttműködve munkavállalóival, ügyfeleivel, üzleti partnereivel, civil szervezetekkel és politikai döntéshozókkal. Ennek része a tudatos prevencióra ösztönző edukáció is – amely támogatást nyújthat az ügyfelek egyéni szintű kockázatkezelési helyzetének javításában –, valamint a pénzügyi szemléletformálás és az öngondoskodás fontosságának hangsúlyozása.

Bacsó Gergely inspirálónak nevezte a kiérdemelt díjat, amely megerősíti az Allianz Hungária csapatát abban a törekvésben, hogy még többet és még jobban tegyen mindannyiunk jövőjéért. Úgy fogalmazott: „Az Allianznál hiszünk abban, hogy a partnerségek ereje megsokszorozhatja fenntarthatósági hatásunkat, ezért azt reméljük, hogy egyre több partnerre és támogatóra találunk ezen az úton.”

Elolvasom a cikket