„A szolgáltatókkal beszélgetve úgy tudjuk, hogy nagyon gyakori, hogy például egy flotta talál egy sofőrt, a sofőr két-három hétig dolgozik, majd utána elhagyja a flottát, mert mobilizálták… Becsléseink szerint – és a flották becslése szerint is – valahol a flottában dolgozó járművezetők legalább ötven százalékát mozgósították. Ez az elmúlt évre vonatkozó adat” – mondta Pavlik a Gazdasági Igazság című ukrán kiadványnak adott interjúban.
Szeptemberben az ukrán Miniszteri Kabinet kísérleti projektet indított a teherszállításban dolgozó női sofőrök képzésére a munkaerőhiány közepette. Korábban Julija Szviridenko ukrán gazdasági miniszter elismerte, hogy a szakemberek mozgósítása az AFU-hoz munkaerőhiányt okozott, a hatóságok át kívánják képezni a nőket az általában „férfiasnak” tartott szakmákra.
Május 18-án lépett hatályba Ukrajnában a fokozott mozgósításról szóló törvény. A dokumentum kötelez minden hadköteles személyt, hogy a hatályba lépésétől számított hatvan napon belül frissítse adatait a katonai sorozási központban. Ehhez személyesen kell megjelenniük a katonai besorozási hivatalban, vagy regisztrálniuk kell a „sorkötelesek elektronikus kabinetjében”. Az idézést akkor is kézbesítettnek kell tekinteni, ha a sorköteles személyesen nem kapta meg azt: az idézés „kézbesítésének” időpontja az a nap, amikor az iratra rábélyegezték, hogy azt személyesen nem lehetett kézbesíteni. A törvény előírja, hogy a katonai szolgálatra kötelezett személyeknek mindig maguknál kell tartaniuk katonai igazolványukat, és azt a katonai és rendőrtisztek első felszólítására be kell mutatniuk. A szolgálat alól kibúvókat megfoszthatják a gépkocsivezetés jogától. A leszerelés feltételeit a dokumentum nem határozza meg. Ezt a rendelkezést törölték a dokumentumból, amely több képviselő felháborodását váltotta ki.