2024. november 16. szombat. 12:27
Frissítve: 2024. november 16. 12:42
Emlékeztettek: a MÁV komplex felújítást végez a miskolci fővonal közel 30 kilométeres szakaszán az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) 5 pontos akciótervének részeként, de teljes egészében a vasúttársaság saját forrásából, mintegy 18 milliárd forintból.
A beruházás célja, hogy a vonalszakaszon megszűnjenek a sebességkorlátozások és késések, kiszámíthatóbbá váljon a menetrend, az utazási idő pedig akár 5 perccel rövidülhessen.
A rekonstrukció október 19-étől már Emőd és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között zajlik. A jelenlegi, második ütem során több mint 20 ezer betonaljat váltanak ki újakkal a sínek cseréjével együtt. A 12 kilométeres szakaszon zúzottkőből 47 ezer tonnát rostálnak és építenek be, 600 méteren pedig teljesen kicserélik az ágyazatot is. Emellett 3 átjárót javítanak és 5 hídon végzik el az állagmegóvó szigetelést – olvasható a közleményben.
A tájékoztatás szerint a felújítást október 29-től ismét a korszerű SMD típusú felépítménycserélő óriás géplánc segítségével gyorsítják. A munkagép naponta mintegy 1400-1600 méteres vágányhosszt halad, így 9 nap alatt cseréli a kivitelező a felépítmény részeit, a síneket és a vasbetonaljakat.
A tervek szerint az első fázisban – a Miskolc és Emőd közötti 15 kilométeren – befejezett szakaszon decemberben már 120 kilométeres óránkénti sebességgel, míg a mostani ütemben megújuló Mezőkeresztes–Mezőnyárád–Emőd szakaszon várhatóan év elején, az utószabályozásokat követően óránként szintén 120 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok.
A mintegy 27 kilométernyi teljes szakaszon két ütemben, éjjel-nappal dolgoznak a szakemberek és a munkagépek, berendezések. Hajnaltól éjszakáig egy sínpáron biztosítják folyamatosan a vonatok haladását, miközben a másikon ütemezés szerint zajlik a kivitelezés. Éjjelenként azonban mindkét vágányon folyik a munkavégzés, hogy december 4-éig, határidőre elkészüljön a pályarekonstrukció.
A módosított menetrendek az online felületeiken – MÁV app, Elvira – érhetőek el.