Az egyik fő kérdés a motor bemelegítésével kapcsolatos. Rodionov azt tanácsolja, hogy ne tartson 5 percnél tovább a bemelegítés. A hosszú bemelegítés a motor kopásához vezet és növeli az üzemanyag-fogyasztást.
„Ha a hőmérséklet -10 fok alatt van, két perc elég, ha -20 fok körül van, akkor legfeljebb öt perc” – magyarázza a szakértő.
Ami a tél előtti olajcserét illeti, a szakértő hangsúlyozza: a futásteljesítményre és az olaj típusára kell összpontosítani, nem pedig az évszakra.
„Az olajcsere benzinmotorok esetében 8-9 ezer kilométerenként, dízelmotorok esetében pedig 7 ezer kilométerenként kötelező” – jegyzi meg Rodionov.
Különösen fontos az olaj megújítása, ha „nyári” fajtákat használunk, amelyek viszkozitási indexe 15W-40 vagy magasabb.
Azoknak, akik keveset vezetnek, és nem érik el az előírásokban meghatározott futásteljesítményt, a szakértő azt tanácsolja, hogy tavasszal és ősszel cseréljék az olajat. Más esetekben, ha az olaj téli körülményekre alkalmas, nem szükséges a hideg időjárás előtt cserélni.
A téli gumiabroncsokon való spórolás egy másik gyakori hiba. Egyes sofőrök csak az első kerekekre szerelik fel a téli gumikat, ami kiszámíthatatlanná és csúszásra hajlamossá teszi az autót. Egy ilyen döntés jelentősen növeli az irányíthatóság elvesztésének kockázatát.
Végül Rodionov figyelmeztet a hűtővédelem „népi” módszereinek veszélyére. A radiátor kartonpapírral való letakarása megzavarja a hűtést, mivel elzárja a levegő hozzáférését a hűtőfolyadékhoz. Ez túlmelegedéshez vezet, és a radiátor működésképtelenné válhat.