A vonatok féktávolsága rendkívül hosszú, ezért fontos, hogy a vezető messziről lássa a jelzést. Ezenkívül egy keskeny irányított lencsét használnak a láthatóság javítására. A szemellenző magát a lencsét védi: meleg időben felforrósodhat és megrepedhet az esőcseppek becsapódásakor, télen pedig a szemellenzőknek köszönhetően nem borítja be a lencséket a hó.
Az autópályákon a közlekedési lámpáknak kicsit más a célja. Nem olyan fontos, hogy messziről lássuk – a lényeg az, hogy különböző szögekből láthatóak legyenek.
Ha egy közlekedési lámpát úgy terveznének, mint egy vasúti jelzőlámpát, akkor a jelzése csak az egyik sávból lenne látható. Emiatt a napellenzőt rövidre tervezték. Meg kell azonban jegyezni, hogy ebben a tekintetben kevés védelmet nyújt a vakítás ellen. Minden járművezető jól tudja, hogy a tűző napon hunyorognia kell, hogy meglássa a közlekedési lámpa jelzőtáblájának színét.