Fel kell pörgetni a hazai elektromos járművek iparát

MH/MTI
2024. november 22. péntek. 16:35

Az NGM és kínai partnere, az Ipari és Információ-technológiai Minisztérium közös rendezvénye kormányzati és piaci szereplők részére biztosít platformot az elektromobilitás különböző aspektusainak megvitatására. A szakmai területek tekintetében hangsúlyt kap az akkumulátorokhoz kapcsolódó értéklánc, azon belül kiemelten a magyar beszállítói hozzáadott érték feltérképezése, az ökoszisztéma rövid távú céljainak meghatározása, illetve az EU elvárásainak megfelelő akkumulátor-újrahasznosítás megszervezése.

Magyarország már ma is élen jár a high-tech akkumulátorok előállításában, az akkumulátorfeldolgozás és az értékes nyersanyagok újrahasznosítása azonban még hiányzó iparágnak számít belföldön és egész Európában is – írták. A közlemény szerint a november 26-án megrendezésre kerülő kerekasztal érdemben hozzájárulhat ahhoz, hogy az elektromos közlekedéshez kapcsolódó ökoszisztéma Magyarországon az elérhető legkorszerűbb és leggazdaságosabb technológiákra épülő „pre- és post-treatment” üzemek létrehozásával erősödjön tovább. Az esemény lehetőséget biztosít a kapcsolatfelvételre olyan cégekkel, melyek aktívan támogatják a fenntartható és környezetbarát akkumulátor-újrahasznosítási technológiák alkalmazását.

A rendezvény amellett, hogy újabb kapcsolatokat hozhat létre Magyarország és a high-tech akkumulátoripar maghatározó szereplői között, a virágzó magyar-kínai gazdasági kapcsolatokat is tovább erősítheti. Hozzátették, hogy ma már Magyarország a kínai befektetők első számú célpontja Kelet-Közép-Európában, a kínai vállalatok tavaly több mint 7,6 milliárd euró befektetésére vállaltak kötelezettséget.

Magyarország számára a kínai beruházások kiemelt jelentőséggel bírnak, hiszen Kína mára a működőtőke-állomány tekintetében a hatodik legjelentősebb befektető belföldön. A kerekasztal megbeszélés hozzájárulhat ahhoz, hogy a jövőben még több olyan jelentős kínai gigaberuházás megvalósulhasson hazánkban, mint a CATL és a SEMCORP akkumulátor gyárai, vagy a BYD, amely Európában elsőként itt kezdi meg csúcsmodern elektromos autóinak gyártását – emelték ki, hozzátéve: ezáltal tovább erősítheti Magyarország gazdasági híd szerepét a keleti és nyugati tőke, tudás, valamint csúcstechnológia között.

A kormány a járműipart és az akkumulátorgyártást is kiemelt stratégiai ágazatként kezeli és mindent megtesz az elektromobilitás előmozdítása érdekében, amit a magyar–kínai kapcsolatok szorosabbá tétele és a magyar–kínai kerekasztal is tovább erősíthet – olvasható a közleményben.

Elolvasom a cikket