A két japán autóipari vállalat döntése mögött a kínai autógyártók megerősödése állhat, hiszen mind a Honda mind pedig a Nissan több forrással rendelkezne a jövőben feltehetőleg csak növekvő versenyhelyzetben. Az így létrejövő vállalat egyébként a világ harmadik legnagyobb autógyártója lenne. A tárgyalásokban egyébként részt vesz a Mitsubishi japán gyártó is, aki már eddig is együttműködésben dolgozott a Nissannal.
A Nissan lehetett egyébként a tárgyalások kezdeményezője, miután a vállalat francia partnerségi megállapodásának megszűnése óta szenved. Néhány elemző az elmúlt időszakban le is írta, hogy a Renault-val való együttműködés nélkül a Nissan 2026-ra akár csődbe is mehet.
Az összeolvadás egyébként eddig is bevett gyakorlat volt a gyártók között, azonban a mostani zöldátállás közepette a Honda és a Nissan összeolvadása akár lavinát is elindíthat az elemzők szerint.