A felügyelőség terepszemléje során a kivitelező észrevette, hogy vannak bizonyos biztonsági kockázatok az épület elöregedett részeinél, és ezúton emlékezteti a befektetőt, hogy fordítson figyelmet a következőkre” – olvasható a CRIC és a CCCC kínai cégek konzorciumának Szerbiai Vasúti Infrastruktúrához írt levelében, tudatta a Szabad Magyar Szó.
A szabadkai vasútállomás egyike a legrégebbi ilyen épületeknek, 1882-ben épült, figyelmeztetnek a levélírók.
„Az épület szerkezete és homlokzata is idős, mint ahogyan a tetőgerendák is, míg a belső falakban egyaránt megtalálhatók újabb, utólag beépített téglák, de régiek is. Az első peron előtetőjének konstrukciója a mostani falakhoz kapcsolódik, és az új konstrukció teherbírása és megbízhatósága ellenére a kapcsolódásoknál vannak gyenge pontok. A kivitelező azt javasolja a befektetőnek, hogy az kérjen fel egy szakembert, aki kivizsgálja és felméri a meglévő építmények használhatóságát és terhelhetőségét. Ugyanakkor elengedhetetlen az említett előtető acélgerenda-szerkezetének a meglévő falakkal való kapcsolódási pontjain történő rendszeres karbantartás, és az azzal való törődés” – olvasható a levélben.
Mint ismeretes, a múlt hónapban az ugyancsak a Vajdaságban lévő újvidéki vasútállomás előtetője leomlott, maga alá temetve 17 embert, akik közül 15-en nem élték túl a tragédiát.