Jelentős változásokat akar a miniszter

Lázár a magyar tömegközlekedési rendszerek kapcsán hangsúlyozta, hogy most először történik meg ezeknek az átalakítása – számol be a Mandiner.

„Ezért aztán rengeteg érdeket sért. Most már nem egy szűk réteg játszótere a közlekedés, hanem minden utasé. Hozzászólhatnak az utasok” – hangzott el.

Muszáj az utassal foglalkozni

Krakkó ennél a pontnál azt a kérdést tette fel, hogy az utasok mikor láthatnak ebből eredményeket. A tárcavezető erre határozottan azt felelte, hogy már 2025-ben, majd 2026-ban is. „Most már lesznek érdemi eredmények. (…) A biztonságból nem lehet engedni, másrészt olcsónak kell lennie, harmadrészről pedig pontosabbnak, tisztábbnak és rendezettebbnek kell lennie a tömegközlekedésnek, hogy az utas úgy érezze, hogy lehet, késett öt percet, de mégis rendben volt a szolgáltatás” – sorolta.

Lázár szerint az autóbuszok menetrendtartási képessége 90 százalék fölötti, ugyanakkor ez a vonatok esetében alatta marad az európai szintnek, csak 70-75 százalék. „Ezen kell javítani, ezen lehet javítani, de ebbe pénzt kell invesztálni, másfajta gondolkodásmódra van szükség, valamint a hatalmi és erőviszonyok megváltoztatására és az erőforrások átirányítására” – jelölte ki a következő időszak feladatait.

A miniszter kiemelte, „muszáj az utassal foglalkozni. (…) Havária központ lesz, minden panaszt megválaszolunk, lehet panaszt tenni. El akarom érni azt, hogy legyen érdemi változás, például a mosdók tekintetében.”

Lázár János leszögezte, azt akarja elérni, hogy egy állami uralkodói gondolkodásmód helyett egy szolgáltatómód legyen.

„El akarom azt érni, hogyha késik a vonat, akkor adjunk vissza a pénzből, amit az utas a jegyért fizetett. El akarom azt érni, hogyha koszos a mosdó, akkor helyre legyen rakva. El akarom érni, hogy ez egy szolgáltatás legyen, és ne egy állami, hatalmi struktúra” – hangsúlyozta az építési és közlekedési miniszter.

Elolvasom a cikket