1. hiba: az önindító azonnali indítása közvetlenül a gyújtás bekapcsolása után. A meleg évszakban ez kevésbé kritikus, de télen ajánlatos először bekapcsolni a gyújtást, majd 3-5 másodpercet várni, amíg a műszerfalon lévő jelzők kialszanak. Ez az idő szükséges ahhoz, hogy a fedélzeti számítógép kiértékelje az érzékelők adatait, és kiválassza az optimális üzemanyag-ellátási módot.
2. hiba: indítás benyomott kuplung nélkül. A kézi sebességváltóval rendelkező autók tulajdonosai gyakran elfelejtik lenyomni a kuplungot a motor indítása előtt. Ez további terhelést jelent az önindítónak, és az önindító nemcsak a forgattyús tengellyel, hanem a sebességváltóval is dolgozik. Ennek elkerülése érdekében indítás előtt mindig nyomja le a kuplungot.
3. hiba: hosszú indulásnál a gázra lépni. Ha az indító nem tudja gyorsan beindítani a motort, sok sofőr elkezdi nyomni a gázt. Ez a gyújtógyertyák elárasztását okozhatja, és tovább ronthatja a helyzetet. A helyes eljárás az, ha a kulcsot legfeljebb 10 másodpercig tartjuk a START állásban; ne tegyünk 4-5 egymást követő indítási kísérletnél többet. Ha a motor nem indul, további próbálkozások helyett jobb, ha kiderítjük a meghibásodás okát.
4. hiba: a motor elhúzódó bemelegítése. Egyes járművezetők beindítják a motort, és 10-15 percet várnak, azt hiszik, hogy ez szükséges a bemelegedéshez. A modern motorok esetében azonban 2-3 perc üresjárat is elegendő – írja a weboldal.