Újra jó évet zárt a Toyota a magyarországi újautó-piacon

MH/MTI
2025. január 7. kedd. 22:36

A kivonásokkal tisztított piacon 17 371 jármű eladásáról számolt be a márka, részesedése így 14,6 százalékos – tették hozzá.

A közleményben rámutattak: a magyarországi regisztrációt követő fél éven belül a forgalomból kivonásra kerülő autók valójában nem maradnak a hazai utakon, ezért a kivonásokkal tisztított adatok a teljes piaci adatoknál reálisabb képet adnak az ország újautó-eladásairól és az aktív autópark alakulásáról.

Ismertetik: a magyarországi személyautó-piacon az összes márkára vetítve a kivonások aránya 17,1 százalék, azaz ennyivel kevesebb új személyautó jelenik meg valójában a magyar utakon. Van olyan piaci szereplő, amelynél ez meghaladja az ötven százalékot, van olyan, amelynél gyakorlatilag zéró, a Toyota esetében 2,3 százalék.

A magyarországi kishaszongépjármű-piacon pedig az összes márkára vetítve a kivonások aránya 27,2 százalék. Van olyan márka, amelynél ez akár a 45 százalékot is eléri, másnál csupán hat százalék, míg a Toyota esetében 11,7 százalék.

Az importőr adatai szerint a személyautók magyarországi piacán a Toyota részesedése 12,9 százalék, 14 622 új autó eladásával, míg a kisteherjárműveknél 14,1 százalék 3500 új autó eladásával. A kivonásokkal tisztított adatok szerint a piaci részarány nő: a személyautóknál 14,2 százalékra, a kishaszongépjárműveknél 17,1 százalékra.

A flottaeladások aránya a vállalat értékesítésében eléri a 62,1 százalékot. A kivonásokkal tisztított adatok szerint a Toyota tavaly 10 795 járművet értékesített jogi személyeknek, ezzel első helyen áll a márkák rangsorában 13,9 százalékos részesedésével. A magánvásárlók körében a Toyota 6576 darabos eladással, 16 százalékos részesedéssel a második legkelendőbb márka volt 2024-ben.

Elolvasom a cikket