Ezek a tartályhajók összesen kétmillió hordó ESPO minőségű olajat szállítanak, amelynek ára magasabb a piacon, mint az Urals minőségűé. Mindegyikük a távol-keleti Kozmino kikötőjéből indult – írja a Lenta.ru.
A 770 ezer hordónyi olajat szállító Huihai Pacific hajónak január 15-én, szerdán kellett volna megérkeznie a rendeltetési kikötőbe, de a hétvégén megváltoztatta útvonalát, és most mozdulatlanul áll a tengeren. A 755 ezer hordós Mermar tartályhajónak szintén ezen a héten kellett volna elérnie a célállomást, de a partok előtt várakozik. A 709 ezer hordót szállító Olia a Sárga-tengeren tartózkodik.
Korábban a több kikötőt üzemeltető kínai Shandong Port Group Co. elrendelte, hogy a korlátozás alá eső tankereknek nem szabad kikötni vagy kirakodni a terminálokon.
Napokkal később Washington az ukrajnai harcok kezdete óta a legkeményebb szankciócsomagot jelentette be az orosz olajiparral szemben. Több mint 180 hajót, valamint a Gazprom Neft és a Surgutneftegaz vállalatokat és leányvállalataikat sújtották. Ennek fényében az olaj ára meredeken emelkedett, a márciusi Brent határidős jegyzések hordónként 81 dollár fölé emelkedtek.