
Egy európai tudósok által készített tanulmány szerint az incidens után 465 ezer tonna metán került a légkörbe, ami a korábbi becslések kétszerese. Ez rávilágít arra, hogy az ilyen balesetek következményeinek gondosabb nyomon követésére és elemzésére van szükség.
A metán, mint az üvegházhatást okozó egyik legfontosabb gáz, rövid távon sokkal erősebb hatást fejt ki, mint a szén-dioxid. Különösen az éghajlatra gyakorolt hatása sokkal gyorsabban érezhető, ami különösen veszélyessé teszi az ilyen kibocsátásokat. A tudósok jelentése szerint a kibocsátási helyeken a metánkoncentráció ezerszeresen meghaladta az előírt szintet, és a magas szint még hónapokkal később is fennmaradt a területen.
A víz alatti robot és más fizikai módszerek alkalmazása az adatgyűjtéshez megerősíti a technológia fontosságát a tengeri ökológia és az emberi hatások tanulmányozásában. Fontos eredmény, hogy a megfigyelési technikák mind a felszíni, mind a mélyvízi szinteket megcélozták, így teljes képet adtak az esemény hatásairól.
A cikk megállapításai fontos kérdéseket vetnek fel a jobb kibocsátás-szabályozási technológiák és a szigorúbb energiabiztonsági szabályozás szükségességével kapcsolatban. Rávilágítanak arra is, hogy a tudósok interdiszciplináris munkája mennyire fontos az összetett környezeti folyamatok megértéséhez és az ipari tevékenységekkel kapcsolatos kockázatok felméréséhez – adta hírül a planet-today.ru.