Az Európai Bizottság teszteli a nagy közösségi platformokat

MH/MTI
2025. január 24. péntek. 23:02

Thomas Regnier elmondta, hogy a január 31-ére tervezett gyakorlaton a Microsoft, a TikTok, a LinkedIn, a Google, a Snap, a Meta és az X vesz részt.

Mint mondta, a „stresszteszt valójában olyan potenciális forgatókönyveket dolgoz fel, amelyekben a digitális szolgáltatásokról szóló uniós jogszabály (DSA) szerepet kap, és a platformokkal együtt megvizsgálják, hogyan reagálnának ezekre a konkrét forgatókönyvekre”. Hozzátette, hogy a bizottság korábban is, konkrétan az európai parlamenti választások előtt is alkalmazta „nagyon sikeresen” ezt a gyakorlatot.

Azt is megerősítette, hogy a jövő pénteki tesztet a német hatóságok és német nemzeti telekommunikációs szabályozó ügynökség kérésére végzik.

A szóvivő hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a választások nemzeti hatáskörbe tartoznak.

„Az egyetlen dolog, amit a DSA-val teszünk, az, hogy megvizsgáljuk ezeket a rendszereket, hogy felmérik-e és csökkentik-e a potenciális kockázatokat, a választási folyamatokra és a civil diskurzusra vonatkozóan is” – írták.

A DSA uniós jogszabály 2022-ben lépett hatályba, és az a célja hogy szabályozza az online platformok működését az illegális tartalmak eltávolítása, a hirdetések átláthatósága és a felhasználói jogok védelme érdekében. A nagy platformokra szigorúbb kockázatkezelési kötelezettségek hárulnak, hogy megakadályozzák a káros tartalmak, például álhírek és a gyűlöletbeszéd terjedését. A szabályok megsértése esetén a vállalatokra akár éves globális bevételük hat százalékának megfelelő bírságot is kiszabhatnak.

Elolvasom a cikket

hirlistazo.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.