Mennyibe kerül egy vadászpilóta kiképzése?

Az Egyesült Királyság védelmi minisztériuma közzétett egy jelentést, amelyből kiderül, hogy az elmúlt 5 évben mennyibe került a pilótaképzés. A Defense Express szerint a brit Királyi Légierőnél 2024-től összesen 31 700 ember teljesít szolgálatot. Összesen 159 vadászrepülőgép állt szolgálatban.

Figyelemre méltó, hogy 2020 óta az ország 82 nagysebességű repülőgép pilótáját képezte ki. Ez 500,4 millió fontba (körülbelül 617,22 millió dollár) került. További 22 brit pilóta külföldön tanult, de a védelmi minisztérium nem hozta nyilvánosságra a képzésük költségeit.

„Azt állítják, hogy a pilótaképzés költségei tartalmaznak minden tételt, beleértve, de nem kizárólagosan az üzemanyagot, a repülőgépek karbantartását és javítását, az infrastruktúrát, az oktatók és a kadétok fizetését stb. Most már azt is ki lehet számolni, hogy egy szimulált vadászpilóta kiképzésének átlagos költsége 6,1 millió font (kb. 7,53 millió dollár)” – olvasható a cikkben.

De vajon a pilótaképzés „drágább, mint az arany”? A számítások azt mutatják, hogy igen. Jelenleg 1 kilogramm arany körülbelül 93 700 dollárba kerül. Ha egy vadászrepülőgép-pilóta átlagos súlya 75 kg, akkor egy ugyanilyen súlyú aranyrúd ára 7,02 millió dollár.

Hogyan készülnek fel a pilóták a harci bevetésekre

Andrij ukrán vadászpilóta elmondta, hogy egy harci bevetésre egy vadászpilóta úgy öltözik, hogy a lehető legjobban bírja a túlterhelést, és elkerülje a sérüléseket, ha katapultálásra van szükség.

A harci pilóta megjegyezte, hogy a vadászgépek különböznek a szállító és polgári repülőgépektől. A pilóták által végzett feladatok nagy munkaterheléssel járnak. Különösen ez magyarázza, hogy a pilóták miért nem viselnek páncélzatot. Katapultáláskor ez plusz súlyt jelent, ami megterheli a gerincet.

Elolvasom a cikket

hirlistazo.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.