Nem lesz egyszerű a nyugati cégeknek visszatérni az orosz piacra

Azokat a külföldi szervezeteket, amelyek az Oroszországból való távozásuk után kezdték el finanszírozni az ukrán hadsereget (AFU-t), egyáltalán nem kellene visszaengedni, mivel Oroszország nem egy átjáróház, hangsúlyozta a politikus.

„Már látjuk, hogy a nyugati cégek, amelyek hangosan becsapták az ajtókat, megpróbálnak visszatérni Oroszországba. Ugyanakkor a nyugati vállalatok 75 százaléka Oroszországban maradt, felelősséggel tartoznak a fogyasztóiknak és a részvényeseiknek” – hangsúlyozta a politikus.

A vállalatok mintegy negyede döntött úgy, hogy elhagyja Oroszországot, és ha kérik a visszatérést, akkor fizetniük kell – véli Necsajev. Véleménye szerint ez 2021-ben az éves forgalom 10-20 százalékának megfelelő díj lehet. Ugyanakkor vannak olyanok, akik nemcsak elhagyták az orosz piacot, hanem elkezdték finanszírozni az AFU-t – tette hozzá a képviselő.

Azt hiszem, gondoskodni fogunk arról, hogy ezek a cégek ne térjenek vissza az Oroszországba, mert Oroszország nem egy átutazó udvar, nincs szükségünk ilyen „barátokra” – összegezte.

Korábban arról számoltak be, hogy a Starbucks amerikai kávézólánc az orosz piacra való visszatérésen és a munka folytatásán gondolkodik.

Ezt megelőzően vált ismertté a gyártó Coca-Cola valószínűsíthető visszatérése Oroszországba. A vállalat már tárgyal a versenytársakkal és a párhuzamos importtal szembeni stratégiáról. Ugyanakkor a visszatérés konkrét időzítéséről nincs információ.

Elolvasom a cikket