
Ennek oka, hogy az elmúlt években több mint 70 ütközés történt a figyelmetlen közúti közlekedők miatt, nem kevesebb mint 40 millió forint kárt okozva a vasúttársaságnak. A megelőzés egyik eszközeként a MÁV teszt jelleggel sárgára matricázza a tram-trainek elejét és hátulját, hogy azok kedvezőtlen látási viszonyok mellett is jól láthatóak legyenek – adta hírül az Építési és Közlekedési Minisztérium a Facebook-oldalán.
A megoldást Horváth Csongor, a MÁV infrastruktúraépítő-mérnök gyakornoka dolgozta ki egy ötletpályázat keretében, amelyet mérésekkel és szemkamerás vizsgálatokkal támasztott alá. Az első sárga orrú szerelvényt várhatóan csütörtökön helyezik forgalomba. A közúti járművekkel történt ütközések legtöbbször a közúton közlekedők szabálytalanságából és figyelmetlenségéből adódtak.