Az Egyesült Államokban elkezdtek spórolni a tojással

A tojás kiskereskedelmi ára 13,8 százalékkal emelkedett. A Michaels kreatív termékeket árusító üzletlánc azt jósolja, hogy a vásárlók a tojás ihlette termékeket fogják választani. A cég az NBC-nek elmondta, hogy húsvéti eladásainak 43 százaléka már idén is gipsz-, műanyag- és kraft-tojásokból származik – írja a csatorna.

Brooke Rollins amerikai mezőgazdasági miniszter azt mondta, hogy az Egyesült Államok fontolóra veszi a csirketojások ideiglenes behozatalát. A hiány oka a madárinfluenza terjedése lehet az országban, amely januárban mintegy 18,8 millió kereskedelmi tojótyúkot érintett. Ugyanakkor a kreatív készletek gyártói a tojásdíszítést olyan szerves hagyománynak tartják, amelyről kevés család akar lemondani.

Ezt megelőzően arról számoltak be, hogy az Egyesült Államokban a madárinfluenza terjedése közepette az üzletek tojáshiánnyal szembesültek. A gyártók szerint hat-kilenc hónapig is eltarthat, amíg helyreáll a készlet. A 12 tojás átlagára tavaly december végén 25 százalékkal, 4,33 dollárra (443 rubel) emelkedett. Eközben január és november között 37,5 százalékkal drágult a termék.

Elolvasom a cikket