
MH/ MTI
2025. március 7. péntek. 14:49
Közleményük szerint ezen a héten érkezett meg az utolsó hídelempár, így már mind a tíz hídelem a támfalak tetején kialakított szerelőtéren van.
A híd szerelőtere az ezen a szakaszon épített, végleges töltésmegtámasztó támfal tetején került kialakításra, ezáltal a híd szerelése nem jár többletterület-igénybevétellel vagy forgalomkorlátozással.
Az elemek egyenként 10–17 tonna tömegűek, 6,7 méter szélesek és három méter magasak. Szállításuk kizárólag fektetve lehetséges, túlméretes szállítmányként.
A kiszállított elemeket egy 200 tonna teherbírású daru emelte a szerelőtérre, ahol a precíz beállítást követően a helyszíni illesztések kialakítása, a korrózióvédelem, valamint a hídszerkezet szigetelése a következő művelet.
Várhatóan április közepén a Szerémi út és az 1-es villamos felett a teljes, helyben összeszerelt híd a helyére kerül – ismertette az ÉKM. Kiemelték, a déli körvasút a fővárosi és hazai közlekedés szempontjából az egyik legfontosabb beruházás, azonban jelentősége ezen is túlmutat.
Egy komplex, 21. századi városfejlesztés, amelynek részeként Ferencváros és Kelenföld vasútállomások között újítják fel és bővítik ki a vasúti összeköttetést, illetve jelentős zöldfolyosót alakítanak ki a Dunától a budai hegyekig. Ezen az útvonalon halad át három, Magyarországot érintő európai uniós vasúti korridor is.
Hozzáttették a projekt eredményeképpen a Közvágóhíd és a Nádorkert térségében két új vasúti megállóhely létesül, valamint jelentősen bővül a vasúti kapacitás.
A kettő helyett három, illetve négy vágány létrehozása, és az új megállók építése ugrásszerűen megnöveli a vasút elővárosi és városi teljesítőképességét, miközben a kialakított zöldfelületek javítják a levegő minőségét és természetes élőhelyet biztosítanak az élővilág számára.