Kezdődik a tulipánvarázs Hollandiában

Hollandia nemzeti virága és az egyik leghíresebb exportcikke a tulipán, amely Közép-Ázsiában őshonos, ahonnan a törökök hozták be Európába. A 17. században kitört az úgynevezett tulipánmánia a Németalföldön, ahol a virághagymával való kereskedés tőzsdei üzlet lett. Előfordult, hogy egy-egy hagyma naponta tízszer is gazdát cserélt, áruk pedig a tulipánmánia tetőzésekor a mai csaknem húszmillió forintnak felelne meg. Áruk hihetetlen emelkedésbe kezdett, 1636-ban volt olyan hét, amikor a tulipán ára megháromszorozódott.

A könnyen megszerezhető gazdagság reményében egyre többen szálltak be az üzletbe. A versengés hisztériává fokozódott, amely a világ első tőzsdekrachjához vezetett: 1637 áprilisában a tulipánrészvények egyik pillanatról a másikra elértéktelenedtek. Azok, akik minden vagyonukat tulipánhagymába fektették, néhány nap alatt elvesztettek azt. A holland hatóság 1637 áprilisában beavatkozott, és minden spekulációs megállapodást érvénytelenített, és a tulipánhagyma árát maximálisan ötven forintnak megfelelő összegben állapította meg.

A hollandok nemzeti virága a tulipán

A hollandok nemzeti virága, a tulipán

Fotó: AFP/Selman Aksunger

A tavasz csodálatos virága azonban azóta is hódít Hollandiában is, ahol az 1949-ben alapított Keukenhof Gardens a legnépszerűbb tulipános látványosság. A 32 hektáros parkban minden ősszel hétmillió virághagymát ültetnek el, nem géppel, hanem kézzel.

A látogatók sokféle élményben részesülnek a Keukenhofban, beleértve a piknikeket, virágkiállításokat és körutazásokat a kertekben, ahol kortárs művészek szobrai is láthatók.

A világ egyik legszebb tavaszi kertje március 20-tól május 11-ig tart nyitva, a színpompás tulipánkertjei és szélmalmai nyolchetes szezonja során évente több mint egymillió látogatót vonzanak.

Elolvasom a cikket

hirlistazo.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.