
MH
2025. március 24. hétfő. 12:59
A Világ Gazdaság azt írja, a dubai csoki után a boba tea hódíthatja meg a világot. Sőt, ahogy fogalmaznak: ebben nagyságrenddel erősebb a berobbanási potenciállal: a dubai csoki nem tudott milliárdosokat produkálni, a boba tea igen (fordítják buborékos tea, de nem buborékok hanem tapióka gyöngyök, zselészerű golyók vannak benne –szerk. megj.). Ráadásul hatékonyabban terjed, sőt a hazai piacán olyan riválisokat nyomott már le, mint a Starbucks és a McDonalds.
Szinte nem volt, aki ne hallott volna a dubai csokiról, és ne akarta volna legalább megkóstolni a kultúrákon átszánkázó pisztáciás édességet – és a dubai csokit európai divatőrületté varázsoló módszer tulajdonképp végtelenül egyszerű: a TikTok és az Instagram, majd minden, ami közösségi média, villámgyorsan, hónapok alatt itatta át a vásárlók agyát az új termék megkívánásával, az ifjabb generációktól haladva az idősebbekig.
Sokan törik a fejüket, milyen termékkel lehetne ezt megismételni. Nézzünk meg egy kézenfekvő jelöltet, amely a dubai csokinál akár még „robbanékonyabb” lehet, ha a közösségi média „rákattan”. Az egyik neve: boba tea – írják.
Ez az italt az 1980-as években találták fel Tajvanban. A legtöbb buboréktea-recept felépítése: teaalap, mely gyümölccsel vagy tejjel van összekeverve, amelyhez leggyakrabban rágós tápiókagolyókat (buborékok, gyöngyök vagy bobaként ismert) és gyümölcszselét (főképp forró égövi gyümölcsöket, mint a licsi) adnak. Az italnak rengeteg változata létezik, hozzávalók széles skálájával, mint például a mangó, taró, kókusz, barack. A két legnépszerűbb változat a tejes buboréktea tápiókával és a tejes zöld buboréktea tápiókával.