Amerikán a luxusipar szeme

A globális luxusipar vállalatai az idén várhatóan mindent megtesznek annak érdekében, hogy rávegyék az amerikai vásárlókat a pénzköltésre – írja elemzésében a Reuters. Mint fogalmaznak, leginkább gyémánt karkötőket, steppelt bőr kézitáskákat és más, úgynevezett dizájner cikkeket szeretnének értékesíteni az embereknek. A nagy nyüzsgés oka, hogy a kínai eladások igencsak visszaestek.

Kapcsolódó hírként ugyancsak a Reuters írja, hogy a Canalys kutatócég csütörtöki adatai szerint 2024-ben az Apple-t letaszították a trónról Kínában. Külön fájdalmas lehet, hogy a legnagyobb okostelefon-értékesítőt helyi riválisai, a Vivo és a Huawei előzte le. Az almás vállalat árbevétele éves szinten tizenhét, míg az utolsó három hónapban huszonöt százalékkal apadt.

A Reuters egyébként arról is ír, hogy a Cartier ékszercég tulajdonosa csütörtökön jelezte, komoly reményekkel tekint 2025-re. A pozitív életérzés oka, hogy a korábban lejtőre került luxuscikk-ipar az év végén szépen teljesített, s ennek nyomán magasabb polcra kerültek az ágazat részvényei is.

Elolvasom a cikket