Budapestre figyel a világ egyik vezető turisztikai magazinja

Idén Magyarország fővárosa is bekerült a világ 24 legkiemelkedőbb látnivalóit felsorakoztató Condé Nast Traveler év végén megjelentetett listájára, amely a világ különböző helyein élő újságírók közreműködésével készül. Budapest olyan úti célok mellett szerepel, mint Francia Polinézia, Mauritius vagy épp az Ausztráliában található Kimberley-régió. Továbbá a 24-es keretben Budapesten kívül csak 3 további európai desztináció szerepel: a görögországi Kükládok, Koszovó és az Egyesült Királyság Yorkshire-régiója. Az ajánlásban kiemelik a magyar fővárosra jellemző egyedi építészeti stílusokat, termálfürdőket, és többek között olyan turisztikai attrakciókat állítanak fókuszba, mint a Lánchíd, a Magyar Zene Háza és a Nemzeti Atlétikai Központ.

Magyarországra nem először figyel fel a világsajtó. Tavaly Budapest előkelő helyen szerepelt a Time magazin ajánlott úti céljainak listáján. A brit Mirror magazin hasábjain pedig Európa legjobb fürdői között kapott helyet a Széchenyi Gyógyfürdő és Uszoda, valamint a Hévízi-tó. Tokajt pedig a világ legjobb kiemelt települései közé választotta az ENSZ Turisztikai Világszervezete (UNWTO). Ezek az elismerések és ajánlások hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a korábbiaknál is több turista látogasson el a magyar fővárosba. További információ: A Magyar Turisztikai Ügynökség A turizmus Magyarország stratégiai fontosságú ágazata. 2022-ben mintegy 100 ezer vállalkozás működött ezen a területen, amelyekben több mint 400 ezer munkavállaló dolgozott. Tavaly 14 millió vendég közel 40 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, az ágazat a GDP mintegy 12 százalékát állította elő.

A turizmus versenyképességének erősítése érdekében jött létre 2016-ban a Magyar Turisztikai Ügynökség, a turisztikai ágazat kormányzati szervezete. Feladata a turizmusfejlesztés irányítása, stratégiájának meghatározása, a hazai és a küldőországokban folyó szakmai munka koordinációja, az országmárka fejlesztése, belföldi és nemzetközi kommunikációs és értékesítési kampányok lebonyolítása. Az MTÜ a hazai szakmai szervezetekkel együttműködve végzi feladatát, növeli

Magyarország turisztikai versenyképességét, és aktívan hozzájárul ahhoz, hogy országunk még vonzóbbá, élményekben gazdagabbá váljon mind a külföldi, mind a belföldi utazók számára. Stratégiai cél, hogy hazánk Közép-Európa vezető turisztikai desztinációjává váljon, valamint, hogy az ágazat GDP-hez való közvetlen és közvetett hozzájárulása 2030-ra 16 százalékra növekedjen.

Elolvasom a cikket