
Norvég tudósok olyan vizsgálatot végeztek, amelyben a diákok először kézzel írtak, majd billentyűzeten gépeltek. A kutatók speciális eszközök segítségével megfigyelték, hogy mi történik az egyes alanyok agyával a két folyamat során, és megállapították, hogy a kézzel írás során több agyterület vesz részt, ami hozzájárul a jobb memóriához és az információk jobb elsajátításához. A tanulmány eredményeit a Frontiers in Psychology című folyóiratban publikálták, vette észre a Pravda.
A tudósok gyorsan arra a következtetésre jutottak, hogy a kézírás hasznosabb az iskolások számára, mint a billentyűzeten való gépelés, de a francia kollégák kritizálták a tanulmány szerzőit. A franciák arra hívták fel a figyelmet, hogy egyrészt a gyerekeket nem lehet felnőttek alapján megítélni, másrészt a diákok ismerős és megszokott szavakat írtak, amelyeket nem kell bemagolni.
A norvégok elfogadták ezeket az észrevételeket, és azt tervezik, hogy a tanulmányt továbbfejlesztett formában megismétlik. Az, hogy mi egészségesebb az agy számára, még mindig nyitott kérdés, de a Telegram csatorna „Doktori jegyzetek” szerzője megjegyezte, hogy jobban emlékszik az információkra, ha kézzel írja le azokat.