
Pavel Ljulin, a Bevásárlóközpontok Szövetségének alelnöke elmondta, hogy az Oroszországból távozó Inditex csoport márkáinak Oroszországba való visszatéréséről szóló tárgyalások zártkörűen folynak, számol be a news.ru. A csoporthoz tartozik a Zara Home, a Massimo Dutti, a Bershka, az Oysho, a Pull & Bear és a Stradivarius.
„A tárgyalások magánjelleggel, nem hivatalosan folynak. Vannak, akik az Inditex nevében tárgyalnak, szondázzák a terepet. Most az Inditex hivatalosan nincs jelen Oroszországban” – magyarázta.
Vadim Siprov, az Institute of Communication Management LLC főigazgatója, politológus az aif.ru-nak elmondta, hogy a geopolitikai változások fényében a nyugati márkák „újra kopogtathatnak” az orosz piac ajtaján. Véleménye szerint az első a sorban a PepsiCo, a Coca-Cola, az Apple, a Visa, a Mastercard és a McDonald’s visszatérésére.
Emellett a Christian Dior is visszatérhet Oroszországba. A márka képviselői kérelmezték a Rospatentnél a Dior, Dioramour és Gem Dior védjegyek, valamint a C és D betűk stilizált képét tartalmazó logó bejegyzését. E márkanevek alatt lehet majd ruhákat gyártani és reklámcélú divatbemutatókat szervezni. Bejegyzésüket a Christian Dior Couture francia cég kérelmezte, amelynek székhelye Párizsban, a Montaigne sugárút 30. szám alatt található.
A netezők negatívan reagáltak az ilyen hírekre. Szerintük az oroszoknak már nincs szükségük azokra a nyugati cégekre, amelyek a 2022-ben elhagyták az Oroszországot.
„Minek nekünk ez a McDonald’s, minek a Coca-Cola, minek a Zara? Már majdnem három éve nyugodtan élünk mindezek nélkül. Mindenből megvan a sajátunk, mindenünk megvan, amire szükségünk van. Elmentek, és itt nincs szükség arra, hogy visszajöjjenek”.
„Ezek a márkák abbahagyták az együttműködést Oroszországgal, amikor fontos és komoly események kezdődtek. Lényegében elárultak minket. Támogatták Ukrajnát, elítélték az országunk tetteit, így nincs szükség arra, hogy visszajöjjenek ide. Nincs rájuk szükségünk!”