Az idei új tévék közül azonban a legérdekesebbek azok, amelyek szinte láthatatlanná teszik magát a televíziót.
Két vállalat jár az élen ebben. A Samsung bemutatta átlátszó MicroLED képernyőjét, amely egy képet jelenít meg egy egyébként átlátszó üvegdarabon. Az LG is előállt saját átlátszó tévéjével, bár a készülék inkább hasonlít egy üres akváriumra, mint egy igazi tévékészülékre, amelynek belsejében nagyon szép hologramoknak tűnő képek táncolnak. Az LG készüléke egy fekete háttérrel is rendelkezik, amely a kép mögé gördül, hogy nagyobb kontrasztot adjon egy tipikus tévének.
Paul Gagnon, a szórakoztatóelektronikai ipar szakértője szerint a Samsung és az LG által bemutatott átlátszó képernyőtechnológiát már évek óta használják kereskedelmi helyiségekben, de magas költsége és energiaigénye eddig távol tartotta a fogyasztói piactól.
„Nem hiszem, hogy a legtöbb tévé végül így fog kinézni” – mondja Gagnon. „A fogyasztók többsége csak egy megfizethető, jó minőségű képernyőt keres, amelyen azokat a műsorokat nézheti, amelyeket szeretne.”
A televízió egyik lehetséges jövője az, hogy örökre eltávolodunk a nagy képernyőktől, és a személyes médiafogyasztást a telefonon vagy a táblagépen végezzük. Az olyan cégek, mint az Apple és a Meta azt remélik, hogy a vegyes valóságot használó headsetjeik elcsábítják az embereket a tévékészülékektől. Az Apple Vision Pro headsetje, amely pénteken került forgalomba, egy Disney+ alkalmazással debütál, amely tele van 2D-s és 3D-s tartalmakkal, amelyeket a saját virtuális képernyőnkön nézhetünk.
Gagnon szerint nem valószínű, hogy a hagyományos tévé eltűnik. A személyre szabott tartalomszolgáltatás szórakoztató, de nem nyújt ugyanolyan közösségi élményt, mint a tévé köré ülve. Amíg az emberek vágynak erre a közösségi érzésre, addig a tévékészülékek továbbra is helyet foglalnak majd az emberek otthonában.
„Messze vagyunk még attól, hogy megszabaduljunk a képernyőtől, mint olyan eszköztől, amely csak az otthonunkban van, és amelyet a tévézésre használunk” – mondja Gagnon. „Szomorú lennék, ha valaha is elveszítenénk ezt a digitális tűzhelyet. Ez a legtöbb család otthoni szórakoztatásának központi eleme már fél évszázada. Szomorú lenne, ha ez eltűnne.”