MH/MTI
2024. január 30. kedd. 22:05
A munkáltató az MTI-nek kedden eljuttatott közleményében azt írta, „a kollégák közül egyre többen jelzik a Volánbusz vezetése felé, hogy élni szeretnének a reálbér-növekedést garantáló bérajánlattal. A társaság reméli, hogy a két érdekképviselet meghallja a munkatársak kérését, és a jövedelemkiesést okozó időhúzás, valamint az utasoknak nehézséget jelentő újabb munkabeszüntetések helyett legkésőbb január 31-én csatlakozik a csoportszintű bérmegállapodáshoz”.
Felidézték: csak a két Volán-szakszervezet nem írta alá a megállapodást, amelyet a MÁV–Volán-csoport másik hét munkavállalói érdekképviselete elfogadott kedden; a SZAKSZ azt közölte, február 5-én dönt a kérdésben. A társaság szerint ezzel az autóbuszos szakszervezetek által képviselt munkavállalók kerülhetnek hátrányba a vállalatcsoport más alkalmazottaival szemben, akik bruttó 600 ezer forintos alapbérrészükig már januárra is 17 százalékos, de legalább bruttó 70 ezer forintos, 600 ezer forint alapbér felett pedig egységesen 102 ezer forintos emelésben részesülnek. A bérmegállapodási ajánlat szerint ugyanis a béremelés abban a hónapban lép hatályba, amikor azt aláírják. A hároméves, 28 százalékos bérfejlesztés 2025-re és 2026-ra is garantálja az inflációt ellensúlyozó bérnövekedést – írták.
Megjegyezték azt is, hogy a bérajánlat például az autóbusz-vezetőknek több mint 20 százalékos alapbéremelést jelent, ami a pótlékokkal együtt havonta akár több mint bruttó 140 ezer forintos keresetnövekedést is eredményezhet.
A közlemény kitér arra is: a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet 2024. január 28-ra és 29-re szervezett munkabeszüntetésének első napján az aznapra vezényelt autóbusz-vezetők 34 százaléka, második napján 56 százaléka, míg a teljes munkavállalói létszám mindössze 6, illetve 21 százaléka nem vette fel a munkát. Vasárnap a 26 737 menetrend szerinti helyközi járat 13,6 százaléka (3626 járat), hétfőn az 53 378 helyközi járat 23,9 százaléka (12 771 járat) nem indult el a sztrájk miatt országszerte.