Hasít az új autók eladása

MH/MTI
2024. február 20. kedd. 9:45

Decemberben 3,3 százalékos csökkenést jegyeztek fel, ez volt az első visszaesés 16 hónap folyamatos növekedés után.

Az EU valamennyi vezető piacán nőttek a januári eladások: Németországban 19,1 százalékkal, Olaszországban 10,6 százalékkal, Franciaországban 9,2 százalékkal, Spanyolországban pedig 7,3 százalékkal haladták meg a tavaly januári szintet.

A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése egy év alatt 9,5 százalékról 10,9 százalékra, a hibrid-elektromos autóké (HEV) pedig 26,1 százalékról 28,8 százalékra nőtt. A hálózatról is tölthető, „plug-in” hibrid (PHEV) autók piaci részesedése 7,1 százalékról 7,8 százalékra emelkedett. A benzines és dízelmotoros autók együttes piaci részesedése 2024 januárjában 48,6 százalékot tett ki, ami csökkenés az egy évvel ezelőtti 53,7 százalékhoz képest.

Tavaly az Európai Unió autópiaca erőteljes, 13,9 százalékos bővüléssel zárt 2022-hez képest, 10,5 millió új autót értékesítettek. Kétszámjegyű növekedést regisztráltak a legtöbb országban, köztük a három legnagyobb piacon: Olaszországban (+18,9 százalékkal), Spanyolországban (+16,7 százalékkal) és Franciaországban (+16,1 százalékkal). Németországban tavaly szerényebben, 7,3 százalékkal nőtt az új autók értékesítése.

A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedés tavaly 14,6 százalékra emelkedett a 2022. évi 12,1 százalékról, megelőzve ezzel a dízelét, amely részesedése 16,4 százalékról 13,6 százalékra zsugorodott. A benzines autók 35,3 százalékos piaci részesedéssel megőrizték vezető helyüket, de csökkent a 2022. évi 36,4 százalékról. Tavaly a második legnagyobb szeletet az autópiacon a hibrid-elektromos autók (HEV) szerezték meg, 25,8 százalékos piaci részesedéssel, ami nagyobb az egy évvel korábbi 22,7 százaléknál. A hálózatról is tölthető, „plug-in” hibrid (PHEV) autók piaci részesedése ugyanakkor 9,4 százalékról 7,7 százalékra csökkent.

Elolvasom a cikket