Az esemény résztvevői hordógurítással elevenítették fel azt a régi hagyományt, mely elűzi a balszerencsét. A legenda szerint a hidászok alkut kötöttek az ördöggel azért, hogy az általuk épített híd ne omoljon össze. Az ördög a hídon elsőként áthaladó lelkét kérte, de a híd építői elsőként egy hordót gurítottak át a szerkezeten, ezzel járva túl az ördög eszén.
Az ünnepségen részt vett Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium útépítésekért felelős helyettes államtitkára, aki elmondta: a leleményességre a Kalocsa–Paks Duna-híd építésénél is szükség volt. Egy híd megvalósításához szerteágazó munkára, rengeteg szakág és szakember összehangolt együttműködésére van szükség ahhoz, hogy sikeresen, azaz határidőben és a legtökéletesebb minőségben készüljön el. A Fővállalkozó Duna Aszfalt Zrt. képviseletében Varga Antal igazgatósági tag köszöntötte a jelenlévőket. Kitért arra, hogy az elmúlt időszakban számos folyami híd építésében vett részt a Duna Aszfalt Zrt., melyek közül a Kalocsa–Paks Új Duna-híd a leghosszabb egybefüggő műtárgy, a maga 946 méteres hosszával. Méltatta a megvalósításban részt vevő mintegy 800 ember áldozatos munkáját, beleértve a megrendelő, a fővállalkozó, a tervező és az alvállalkozók munkatársait.
A híd átadásáig még számos befejező munkafolyamat van hátra, mint a hídpálya szigetelése- és aszfaltozása, a helyszíni korrózióvédelmi munkák, burkolatjelfestések, korlátok- és más hídtartozékok elhelyezése, a közvilágítás szerelése, a híd monitoring- és riasztórendszerének kiépítése, a hajózási jelzések és légi akadály jelző fények felszerelése.
Az új Duna-híd kivitelezésnek köszönhetően Kalocsa és az M6 autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő hozzávetőlegesen 15 percre csökken.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, valamint a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében megvalósuló híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat fejlesztésének összértéke nettó 92 milliárd forint.