Az Ausztrál Nagydíjon véget ért Max Verstappen sikersorozata, a Red Bull holland versenyzője autójának fék próblémája miatt a negyedik körben kénytelen volt feledni a versenyt. Ezzel hosszú sorozata szakadt meg, a 26 éves versenyző ugyanis a 2022-es melbourne-i viadal óta egymás után 43 futamon végzett pontszerző helyen megszakítás nélkül. A legutóbbi kilenc F–1-es nagydíjat ráadásul kivétel nélkül Verstappen nyerte, így két győzelemre volt saját rekordjának megdöntésétől, de most ez a széria is megszakadt.
A címvédő kiesése után a Ferrari kettős győzelmet aratott: a spanyol Carlos Sainz nyert a monacói Charles Leclerc előtt, ráadásul a Red Bull-os Sergio Pérez csak az ötödik helyen végzett.
René Arnoux, a Ferrari korábbi pilótája szerint az olasz csapat a szezon további részében is képesek lesz nyomás alá helyezni a Red Bullt. Sőt, azt sem tartja kizártnak, hogy a Ferrari idén akár konstruktőri bajnok is lehet, mert rendkívül erős párosuk van.
„A rivális Red Bullnál viszont csak Max Verstappen lehet harcban a győzelmekért, hiszen Sergio Perez gyakran nem tudja kihozni az autóban rejlő potenciált. Ezt láthattuk Ausztráliában is, ahol Verstappen kiesése után Perezre hárult volna, hogy mentse a csapat becsületét, de egy ötödik helynél nem futotta többre” – nyilatkozta Arnoux a La Gazzetta dello Sportnak.
A Mercedes viszont gyengén kezdte az idényt, három futamban csak 26 pontot szerzett, 71-gyel kevesebbet, mint az első Red Bull. Felmerült Toto Wolff csapatvezető esetleges menesztése, aki 2013 óta a Mercedes csapatvezetője, az ő irányításával 2014 és 2021 között sorozatban nyolcszor nyert konstruktőri vb-címet az istálló, amely viszont az utóbbi 48 versenyen csak egyetlen futamgyőzelmet ért el.
Andrew Benson, a BBC szakírója szerint amióta a német istálló elveszítette elsőségét, rendszeresen megjelentek olyan hírek, amelyek szerint Toto Wolff tisztsége veszélyben lehet. „Ezt megakadályozhatja, hogy Wolff nem csupán a Mercedes csapatvezetője, hanem vezérigazgatója, valamint a motorsport igazgatója is. Sőt, Wolff egyharmad tulajdonosa a Forma–1-es csapatnak, ezért őt nem lehet ugyanúgy elbocsátani, mint egy futballmenedzsert”.
Amikor Wolffot megkérdezték, hogy szerinte még mindig ő a megfelelő ember a csapat élére, azt válaszolta: „A vállalkozás társtulajdonosaként gondoskodnom kell arról, hogy a hozzájárulásom pozitív és kreatív legyen. Nem filozófiai vagy szervezési, hanem fizikai problémánk van. Mert 2021 óta nem vettünk be butító pirulát. Csak nem értjük az autóink néhány viselkedését, amivel a múltban mindig tisztában voltunk” – nyilatkozta az osztrák szakember, aki személyesen nem lesz ott Szuzukában. Azonban elmondása szerint a távolmaradásának nincs köze az istálló gyenge szezonkezdéséhez és az Ausztrál Nagydíjon mutatott rossz produkciójához.
A csapatverseny állása három futam után: 1. Red Bull 97 pont, 2. Ferrari 93, 3. McLaren 55, 4. Mercedes 26, 5. Aston Martin 25, 6. RB 6, 7. Haas 4