MH/ MTI
2024. április 24. szerda. 16:29
Rétvári Bence a II. kerületi Áldás Utcai Általános Iskola tanulóinak biztosított laptopok átadása előtt azt mondta: a kormány korszerű magyar oktatást épít, a tanárok megbecsülésén túl a klasszikus tankönyvi tudás mellett az okoseszközök segítségével.
Idén 193 ezer diák veheti át az igényelt laptopot, így a program harmadik évében már 450 ezer ilyen eszközt osztottak ki a tanulóknak. A laptoposztás a következő tanévben is folytatódni fog – ismertette Rétvári Bence.
Szavai szerint az „okoseszközök világában” különösen fontos, hogy segítséget nyújtsanak a tanároknak abban, hogy minél hatékonyabban tudják képezni a gyerekeket, és kevesebb időt kelljen az adminisztrációra fordítaniuk. A Nemzeti Köznevelési Portálon (Okosportál) elérhető, interaktív tananyagokkal, feladatokkal, hanganyagokkal pedig jobban leköthető a gyerekek figyelme, és segítenek elmélyíteni a tudást – tette hozzá.
Az államtitkár kitért arra, hogy ez a program eredetileg európai uniós forrásból valósult volna meg, azonban „Brüsszel mondvacsinált okokkal nem folyósítja azokat a forrásokat, amelyeket a kormány a magyar emberek javára szeretne felhasználni”.
Így eddig „egyetlenegy euró sem érkezett” sem a laptopbeszerzéshez, sem a pedagógusok béremeléséhez, azonban a magyar gazdaság – háborús, szankciós időszakban is – van olyan állapotban, hogy a kormány költségvetési forrásból ki tudja gazdálkodni a béremelés és a digitális eszközök költségeit – hangoztatta.
Rétvári Bence emlékeztetett: 2010 előtt a családoknak azt kellett nézniük, ahogy évről évre nőttek a tanszercsomagárak, most nemcsak a tankönyveket, hanem a laptopokat is ingyen kapják a gyerekek a tanuláshoz.
Varga Mónika, az Áldás Utcai Általános Iskola igazgatója arról beszélt, hogy a tantermen kívüli digitális oktatás időszaka felhívta a figyelmet a családoknál és a pedagógusoknál meglévő hiányosságokra, így ez a program elengedhetetlen fejlesztést jelent az oktatásban.
Azok a módszerek, amelyeket akkor a pedagógusok elsajátítottak, ma is ott vannak a mindennapi gyakorlatban, és a diákok is jobban motiválhatók, ha a digitalizációt, a különböző platformokat beépítik a tanítási, tanulási folyamatokba. Ezenkívül a tanórán kívüli, önálló tanulást is segítik ezek az eszközök – tette hozzá.