Kátyús úton halad a Brassót Bákóval összekötő, Háromszéken is áthaladó autópálya ügye. Mint a helyi sajtóban olvasható, több mint egy évvel a közbeszerzési eljárás elindítása után, öt halasztást követően egy bukaresti hivatal végre kijelölte azt a céget, amely befejezheti a szóban forgó projekt megvalósíthatósági tanulmányát.
Valami van, de még nem az igazi – egy klasszikust idézve talán így lehetne legtömörebben összefoglalni a Brassót Bákóval összekötő, Háromszéken is áthaladó autópálya ügyét. Mint a Székelyhonban olvasható, több mint egy évvel a közbeszerzési eljárás elindítása után, öt halasztást követően a bukaresti közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) kijelölte azt a céget, amely befejezheti projekt megvalósíthatósági tanulmányát.
A szerződés aláírását követően a Consitrans Kft.-nek 81,2 millió lejért (durván 6,5 milliárd forintért) legfeljebb 24 hónap alatt kell befejeznie a munkát. A lehetőségre 2023 májusában három cég – a román Consitrans és Explan, illetve a török Mega Mühendislik – nyújtott be ajánlatot.
A 164 kilométer hosszúságú autópálya tervezési munkálatait 2023 márciusában harmadszor hirdették meg, miután az első, 2020-ban megkötött szerződést 2022 őszén a tervező kérésére felbontották, a 2022 novemberében kiírt közbeszerzést pedig ajánlatok hiányában törölték. Az A13-as autópálya tervezett nyomvonala 2022-ben felháborodást váltott ki a háromszéki Illyefalva és Aldoboly lakóiból, akik úgy vélték, a sztráda túl közel haladna el lakóházaikhoz, ugyanakkor elvágná őket termőföldjeik nagy részétől is.