Az irányelvet márciusban adták ki, az FAA pedig e hónap elejéig várta az észrevételeket. A Boeing repülőgépeket érintő, sorozatos biztonsági botrányok közepette a Daily Mail szerdán számolt be a nyilvánosan megtekinthető dokumentumról.
Az FAA szerint a 777-es szárnyán lévő üzemanyagtartályok szellőzőnyílásához rögzített fémlemezt elektromos kötés nélkül szerelték fel, amely azt jelenti, hogy potenciálisan statikus elektromosságot halmozhat fel, és „tüzet vagy robbanást” okozhat a repülőgép üzemanyagtartályaiban.
Az Egyesült Államokban bejegyzett, mintegy 292 darab 777-es lehet veszélyeztetett – figyelmeztetett a hatóság. A 777-es minden változata érintett, a 777–200-as alapmodelltől a nagy hatótávolságú 777–300ER-ig.
A Boeing visszautasította a Daily Mail jelentését, kitartva amellett, hogy a javasolt irányelv egy „szokásos szabályozási folyamat része, amely hozzájárult ahhoz, hogy a légi közlekedés a legbiztonságosabb közlekedési forma legyen”.
„Ez nem azonnali repülésbiztonsági kérdés” – közölte a vállalat. „A modern kereskedelmi repülőgépekbe több redundanciát terveztek az elektromágneses hatások elleni védelem biztosítására. A 777-es flotta csaknem harminc éve üzemel, és több mint 3,9 milliárd utast repített biztonságosan.”
A 777-es a világ legtöbbet gyártott, nagytestű utasszállító repülőgépe, 1995 óta csaknem 1800 darabot szállítottak le az üzemeltetőknek világszerte. A 777-es 31 balesetben vagy incidensben volt érintett, amely viszonylag jobb biztonsági adat, mint kisebb elődjéé, a 767-es, amely 67 balesetben volt érintett a mintegy 1300 megépített repülőgépből.
A Boeing általános biztonsági megközelítése az elmúlt években vizsgálat tárgyává vált. Két halálos baleset 2018-ban és 2019-ben a teljes rövid távú 737 MAX repülőgépflottáját földre kényszerítette, míg idén több incidens is történt, kezdve azzal, hogy januárban az Alaska Airlines által üzemeltetett 737 MAX 9-es gépen egy ajtópanel a levegőben felrobbant. Az amerikai igazságügyi minisztérium még mindig fontolgatja, hogy vádat emel a Boeing ellen a 2018-as és 2019-es balesetek miatt, amelyekben csaknem 350 ember vesztette életét, és amelyeket egy hibás dőlésszög-szabályozó rendszer okozott, amelyről a vállalat nem tájékoztatta a pilótákat.