MH/MTI
2024. június 19. szerda. 22:13
A tárcavezető a Mercedes vezetőivel folytatott egyeztetéseket követően arról számolt be, hogy erre a tárgyalásra olyan időszakban került sor, amely alapvetően meghatározza az autóipar jövőjét, a szektor ugyanis forradalmi átalakuláson megy keresztül, s mostanra gyakorlatilag csupán az elektromos átállás sebessége a kérdés.
„Ez olyan helyzet, amikor nem csak az autóipari vállalatok, hanem az országok is versenyeznek azokért a lehetőségekért, azokért a beruházásokért, fejlesztésekért, amelyek eldöntik azt, hogy a jövőben mely országok kerülnek az új korszak győztesei közé, és melyek azok, akik adott esetben hátrányba kerülnek, vagy nem tudják a megfelelő hasznot kivenni ebből az újonnan kialakuló iparágból” – jelentette ki.
Majd leszögezte, hogy Magyarország mindig is az európai autóipar egyik fontos fellegvára volt, így van és volt is ez a hagyományos meghajtás időszakában, és jó esély van arra, hogy így legyen az elektromos meghajtás időszakában is.
„Az elmúlt évek során a világ autóiparának nagy vállalatai sorra hozták azokat a beruházási döntéseket, amelyek nyomán Magyarországra telepítették azon beruházásaikat, amelyek a saját szempontjukból is fontosak voltak az új elektromos autóipari korszakra történő átállás tekintetében” – emlékeztetett.
„Magyarország tehát jó úton van abban az irányban, hogy ennek az új autóipari korszaknak a nyertesei közé tartozzunk” – közölte. „Ez sok-sok új munkahelyet jelent Magyarországon, ez modern technológiát jelent Magyarországon, ez gazdasági növekedést jelent Magyarországon” – sorolta.
Szijjártó Péter leszögezte, hogy a Mercedes a világ autóiparának egyik legfontosabb vállalata, a globális elektromos átállás egyik éllovasa és a magyar gazdasági növekedés egyik záloga, amely jelenleg is 600 milliárd forint értékben hajt végre beruházásokat hazánkban.
Tájékoztatása szerint így jelentősen nőni fog az elektromosautó-gyártási kapacitás Kecskeméten, ezek a fejlesztések ráadásul azt fogják eredményezni, hogy a Mercedes nyolc-kilencezer főre fogja emelni a magyarországi munkavállalói számát.
„Ez lesz a legnagyobb elméleti kapacitással bíró autógyár Magyarországon, ráadásul a legösszetettebb is, minthogy hagyományos meghajtású, hibrid és elektromos meghajtású járműveket egyszerre tudnak gyártani” – fogalmazott.
A miniszter végül arra is kitért, hogy a Mercedes beruházásai túlmutatnak önmagukon, ugyanis a hazai felső- és középfokú oktatás színvonalának folyamatos növelését is magukkal hozzák, miután ez volt az első cég, amely a középfokú oktatásban műszaki célú duális szakképzési programban vett részt.
„Ráadásul a Mercedes kapacitásainak a bővítése jó hír a teljes magyar vállalati szektor, a teljes magyar gazdaság számára, hiszen a Mercedes beszállítóinak 42 százaléka magyar vállalat” – mutatott rá.
„A Mercedes jelenleg zajló beruházásai nyomán így Magyarország legnagyobb kapacitással rendelkező autógyára jön létre, tovább erősödik a magyar gazdaság, a magyar autóipar, és Magyarország az autóipar technológiai forradalma által meghatározott új világgazdasági korszak nyertesei közé fog tartozni” – összegzett.