Mint írták, amikor szembejövő forgalmat jeleznek a változtatható jelzésképű digitális táblákon, nem pont erre gondolnak. Az első esetben, ami az M1-esen történt, egy szürke Opel érkezik a saját sávjában, egy ideig követi a sávelhúzás vonalát, aztán elindul a leállósáv irányába, és borít mindent.
A nagyobb baj itt jön: a sofőr megijed, hirtelen elrántja a kormányt és azzal a lendülettel oldalára borulva átugrat a másik oldalra, ahol végül kerekeire érkezve megáll. Szerencsére senkit nem talál el a másik oldalon, és ki is szállnak az autó utasai – írták.
A második balesetben egy személyautó túlkormányzottá válik, megcsúszik és először a belső, majd a külső szalagkorlátnak ütközik és felborul. Ez az M86-oson történt.
Az MKIF Zrt. azt írja, egy európai felmérés szerint a vezetésünk 30-50 százalékában nem a vezetésre, hanem a dohányzásra, evésre, ivásra, a tájra, a mobiltelefonra figyelünk.
Egy rövid üzenet elolvasása alatt akár 500 métert is megtehetünk. Ez olyan mintha fél kilométert letakart szemmel vezetnénk. Ha nem figyelünk, másodpercek kellenek csak és eggyel kevesebben érünk aznap haza. Egy Európai Unió által készített felmérés szerint minden negyedik baleset figyelmetlenség miatt következik be és minden nyolcadik halálos balesetért is az oda nem figyelés okolható. Kérünk mindenkit, a vezetésre koncentráljon, ha pedig úgy érzi fárad, a legközelebbi pihenőben álljon meg és gondoskodjon a megfelelő (alkoholmentes!) folyadékpótlásról – fogalmaztak.
Objektum doboz