A Szentpétervár melletti gyár 2022 márciusában függesztette fel működését, miután a gyártó bejelentette kivonulási szándékát az országból, miután Moszkva megkezdte katonai hadjáratát Ukrajnában.
A Hyundai sajtóközleménye szerint a cég az orosz Art-Finance-szal a végső egyeztetéseket végzi a Hyundai Motor Manufacturing Rusban lévő teljes részesedésének eladásáról szóló megállapodásról.
A vállalat emellett ígéretet tett arra, hogy támogatja az oroszországi Hyundai járműtulajdonosokat, és továbbra is biztosítja az értékesítés utáni szolgáltatásokat és egyéb ügyfélszolgálatot.
Az üzem névleges eladási árát a vállalat egyik tisztviselője megerősítette a Reutersnak.
A hírügynökség által látott hatósági bejelentés szerint a Hyundai 287 milliárd won (220 millió dollár) veszteséget szenved el az üzem eladása miatt.
A vállalat állítólag arra törekszik, hogy a szentpétervári eszközeit az Art-Finance-ra ruházza át, és egy visszavásárlási opciót is beiktasson. Célja, hogy az üzletet a hónap végéig lezárja.
A tisztviselő a Reutersnek elmondta, hogy a Hyundai összesen 10 000 rubelt (38 000 Ft) kap az összes oroszországi eszközének eladásáért.
A Hyundai és leányvállalata, a Kia, amelyek egykor a három legkelendőbb autómárka közé tartoztak Oroszországban, csatlakoztak a nemzetközi vállalati óriások kivonulásához a nyugati nyomás és az Ukrajnával kapcsolatos, Moszkva elleni szankciók közepette.
Válaszul az orosz kormány arra kényszerítette a távozó vállalkozásokat, hogy névleges díj ellenében adják el eszközeiket, bár a visszavásárlási opciók lehetővé teszik számukra a visszatérést.
Májusban a német Volkswagen autógyártó eladta oroszországi eszközeinek részvényeit az Art-Finance-nak, amelyet az Avilon autókereskedő csoport támogat.
Ahogy a nagy globális autógyártók kivonultak, helyükre kínai márkák léptek. Oroszország most Kína legnagyobb autóipari exportpiaca – mondta kedden a RIA Novosztyinak Peking moszkvai nagykövete, Csang Hanhui.