MH/ MTI
2024. szeptember 6. péntek. 14:15
Panyi Miklós szerint a borászati ágazatban kiváló szakemberek dolgoznak, akikben „pezseg a tenni vágyás”. Céljaik elérésében a magyar kormány elkötelezett partner, hiszen az iparág fejlesztése szervesen kapcsolódik egyik legfontosabb küldetéséhez, a vidékfejlesztéshez – fűzte hozzá.
Az államtitkár elmondta, hogy az elmúlt másfél évtizedben támogatták a szerkezet-átalakítást, a borászati, valamint az innovációt célzó beruházásokat, aminek célja a legújabb technológiák alkalmazásának elősegítése, új piacok, fogyasztók elérése és a hatékonyság növelése.
Panyi Miklós beszélt arról is, hogy a pezsgőágazat jövője, állapota nem csak a benne élőket, az azzal közvetlenül foglalkozókat érinti, hanem kihatással van a magyar vidékre, a gazdaságra, vendéglátásra, turizmusra, hatással van a helyi közösség állapotára, egyben az országimázsra is.
Az államtitkár kitért arra is, hogy Magyarországon az utóbbi időszakban fokozatosan növekszik a pezsgő iránti érdeklődés, mert a hazai termelők kiváló minőségű pezsgőket kínálnak, és egyre több borászat indult el „a buborékok irányába”. Nagy kihívásnak nevezte a megfelelést a globális trendeknek és a helyi elvárásoknak, a kitörési pontok keresését, az innovációt, az alkalmazkodást az olykor drámai változásokhoz, ezért véleménye szerint csak az értékes, erős márkák képesek megállni a helyüket.
Tessely Zoltán, a térség fideszes országgyűlési képviselője azt hangsúlyozta, hogy a pezsgő felfuttatása sikerre van ítélve, amiért Etyeken, a „magyar pezsgő hazájában” sokan és sokat dolgoztak és dolgoznak.
Jelezte, hogy a helyi fejlesztéseket is úgy fókuszálták, hogy segítsék Etyek borturizmusát. Példaként említette a településre vezető úthálózat teljes megújulását, a településre vezető kerékpárutak megépítését vagy a pincészetek jobb elérését biztosító, községen belüli utak felújítását.
Frittmann János, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke közölte, hogy évente 200 ezer hektoliter pezsgőt állítanak elő Magyarországon, amely ezzel a világ 10-11. legnagyobb pezsgőgyártója.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a pezsgő piaca dinamikusan fejlődik, ugyanakkor a folyamatos innováció elkerülhetetlen a gyorsan változó fogyasztói igények miatt. „A piac diktál, nem a borászoknak kell megmondani, mit szeretne inni a fogyasztó” – fogalmazott.
Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos kiemelte: a vásárlók elsősorban íz, márka és ár alapján választanak pezsgőt, amit a fiatalok is rendszeresen fogyasztanak. Egy globális kutatás alapján az emberek már nem csak különleges alkalmakkor, hanem a hétköznapokban, ételekhez párosítva is fogyasztják azt. A koktélkultúra felfutása és az új típusok kipróbálása fokozza a pezsgőfogyasztást – mondta.